fredag 29 juli 2011

Bikini - efter och före - 4 veckor



Om ni undrar vad jag ätit för att även på något mystiskt sätt bli längre, är svaret att min kille fotat mig i uppifrånperspektiv på förebilderna. Det gör att jag ser kort och bra mycket bredare ut än vad jag minns... men vid sådana här jämförelser är det ju bara bra ;)

Dessa är helt oretuscherade bilder, jag har bara justerat färg och kontrast. Även om jag var sugen på att ta bort något hudveck eller skuggan av en cellulit så insåg jag då jag jämförde bilderna hur tramsigt det var. Samt att min upplevda svullna mage inte var något att gnälla om... Jag vill att ni ska se att detta kan man åstadkomma på fyra veckor, med hårt arbete. Jag är riktigt nöjd.

Jag får också ett bra perspektiv på hur min kropp kan utvecklas - bland annat blir det ganska så tydligt att jag behöver ha mer muskler på överkroppen, och jag behöver inte vara ett dugg rädd för att se bred och biffig ut då - nu ser jag ju väldigt tunn ut över armar, axlar och bröst.

Fler bilder kommer! Phew - det blir lite kroppsfixerat nu ett tag. Snart slutar vi med det.

16 kommentarer:

  1. Stooor skillnad. Så vältränad du ser ut nu. tidigare var du oxå slank, nu är musklerna mer definerade. Starkt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Halloj, Ja har varit lite dåligt på att kommentera nu :-) Gud, vad bra jobbat! Jag blir verkligen inspirerad och ska göra något liknande när semestern är slut. Nu är det för mycket fikande under ledigheten, men träningen den tummar jag i alla fall inte på som tur är.

    Mvh Cilla

    SvaraRadera
  3. Intressant, jag tycker du ser perfekt ut på före-bilderna och hade jag sett bara dem hade jag tänkt att det inte finns något du kan göra för att förbättra formen. Sen ser jag på efter-bilderna att det absolut går att deffa till sig även när man är i väldigt bra form redan innan. Bra jobbat! Fin innan, fin nu men man ser att du lagt ner massor av jobb på tiden mellan bilderna.

    SvaraRadera
  4. Miah och Beata: Ja visst var jag slank och glad även innan. Och nöjd! Det är viktigt att poängtera och tänka på. Skillnaden mellan bilderna blir ju extra stor också när jag är brun, insmord med bodylotion och sträcker på mig på efter-bilderna ;)

    Cilla: Ja gör det och berätta hur det går! Bra att du tränat på i alla fall, då har all energi du ätit säkert gått rakt ut i musklerna och fyllt på!

    SvaraRadera
  5. Var det där på bara fyra veckor? :O
    Galet bra! Hur gjorde du? Du måste ju tränat massa timmar om dagen och inte ätir? Eller jag skulle nog aldrigse så stor skillnad på fyra veckor.. Jag vill också!

    SvaraRadera
  6. Snyggt jobbat verkligen! Det är hårt slit, att finslipa är det tuffaste men jäkla kul att se resultat så snabbt. Snyggt!

    SvaraRadera
  7. Anonym: Jepp, 4 veckor exakt. Jag tränade ett pass och dagen och gick en PW. Och så åt jag väldigt, väldigt strikt. Kolla under etiketten formtoppning så ser du exempel på hur jag åt och tränade. Men förebilderna är tagna lite snett så jag ser större ut där. Det man ska komma ihåg också är att jag var rätt vältränad innan jag började - bara med ett litet lager "hull" över - som jag nu skalat bort. Så jag började inte från noll liksom.

    Soffan: Tack, ja det är riktigt tufft då man bara vill putsa, kroppen håller emot. Nu åker lagren dock på igen över hösten för mer muskler ska byggas :)

    SvaraRadera
  8. Oj vilken skillnad på så kort tid. Fantastiskt jobb!

    SvaraRadera
  9. Så kul att hitta din blogg!!! Ge mig inspiration!! :) jag är gravid med nr 2 men är just nu nere igen! Skit! Har länge haft problem med bulimi och de problemen har blivit värre, igen! Försökte att Hitta hjälp på nätet igår för detta går ju inte! Vet du! Jag satt 1 timma och hittade ingenting! Så jävla dåligt! Man måste vara under 18 för att få bukt med sina ätstörningar! Vad jag behöver är balans i mitt liv! Känna glädje över en bulle utan att behöva vräka i mig och få ångest! Jag gjorde tappra försöka att maila psyk igår men vi får se! Jag hittade dej alla fall!! Kanske att denna blogg och du kan hjälpa mig i rätt riktnig!! Tack! Kramar Becca

    SvaraRadera
  10. Wow, vilken skillnad, på bara 4 veckor! Blir bara mer och mer sugen på att köra en formtoppning själv och satsa stenhårt några veckor framöver, men ska vänta tills kvällsjobbandet slutar så att jag har lite mera fritid över!

    SvaraRadera
  11. M: Tack :) Jepp du behöver REJÄLT med fritid i sådant fall! ;)

    SvaraRadera
  12. Fasiken, det är verkligen megaskillnad - särskilt om man sen tittar på dom nya APSNYGGA bilderna på dig! Riktigt imponerad!
    Hur tränade du dessa fyra veckor? Skulle vara jättekul att veta!

    SvaraRadera
  13. Oj, vilken skillnad! Jag tror att jag skall ta några bilder jag också. Inte så kul nu kanske, men förhoppningsvis om några månader när träningen givit resultat :)

    SvaraRadera
  14. Hej! Jag ar jatte imponerad och peppad! Vad tranade du och hur mycket? Du var superfin innan men du ser starkare ut efter dit vill jag ocksa na!! :)

    SvaraRadera