måndag 25 juli 2011

Dagens kost: för alla sinnen


Frukost: Smoothie (har blivit standard innan förmiddagsträning och dessutom håller den magen så bra igång med linfrön)

Lunch
: Kållåda

Mellis
: Lite päron, lite banan, en tugga på ett korvbröd (vad jag kunde sno från kotten)

Middag
: Köttfärsbiffar med sockerärter, tomat, balsamvinäger, kesella och stark tacosås (gott!)

Kvällsmål: En black bean brownie-kaka med valnötter i (bakade flera förut) och en stor kopp grönt chaite gjorde magen och hormonerna gott. Jag försökte truga i Mr en bit men han, som annars vågar äta det mesta, såg plågad ut och sa "asså... jag vill verkligen inte smaka". Han är inte så sugen på dessa mystiska substitut :)

3 kommentarer:

  1. Efter att hela tiden läsa om din kållåda så blir jag väldigt sugen på att prova! Hur gör du den sådär på ett ungefär? Verkar ju onekligen supergott så ofta som du äter den (:

    SvaraRadera
  2. Yes! Receptet står här:

    http://smaljeansen.blogspot.com/2011/07/dagens-kost_10.html

    Jag är så kär i den för att den är god men också för att näringsvärdet är så bra. Och att den är billig. Och nu äter jag den extra ofta mest för att jag gjorde två långplåtar och min kille har tröttnat :)

    SvaraRadera