måndag 18 juli 2011

Dagens kost: no mistakes baby!

Frukost: Smoothie på banan, björnbär, linfrön, kesella, mjölk och prottepulver. Stavmixern är sönder. Den lät som en ylande hund och då jag skruvade loss munstycket såg jag bara smält plast... vila i frid. Fick ta matberedaren istället, morr.

Lunch: Tonfisksomelett med banan och ost, sallad på tomater och majs

Mellis: Ett päron, kaffe med mjölk

Tidig middag: En ny laddning blomkål/broccolimos med en köttfärsbiff

Kvällsmat: Proteinostkaka med hackade mandlar och varma björnbär


Mmm banan och curry trivs så bra ihop...

4 kommentarer:

  1. Bra jobbat!

    Är oxfilé, potatisgratäng och kantarellsås i obscena mängder bra tror du ;-)? (Bra för själen, i alla fall...)

    SvaraRadera
  2. Vet du jag tror det är hundra gånger bättre än en Big Mac eller en stor tallrik pasta, det är ju husmanskost! Det blir alltid en bra grundstomme näringsmässigt med kött och potatis. (Sen får man väl ta sås med måtta, svårt jag vet, jag älskar sås).

    SvaraRadera
  3. Banan och tonfisk var en ny kombination :) Men med närmare eftertanke så kanske det inte blir så konstigt. På Madeira där jag brukar vara ibland har de en nationalrätt som heter Espada, det är vit fisk med banan och potatis.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar annars tonfisk i en röra med curry och mango chutney - ännu mer söt frukt. Passar jättebra!

    SvaraRadera