tisdag 26 juli 2011

Dagens kost: Piggelinreceptet

I början av min formtoppning experimenterade jag mycket för att hitta en optimal kost - svårast var konstigt nog att äta tillräckligt, så att jag inte blev hungrig/yr/fick blodsockerfall och började riva i skåpen. Eller ja, självklart är det svårt också att inte äta för mycket men de premisserna var liksom redan satta och avklarade.

Nu är jag aldrig hungrig och känner aldrig det där desperata "jag är en grottmänniska"-suget efter godis eller chips. Fast vet ni vad - det längtar jag efter ibland. Det smakar ju som allra godast då man längtat...

Frukost: Smoothie + några mandlar, kaffe med mjölk

Lunch: Kållåda med banan, mangocurry och kesella

Mellanmål
: Ett päron, två kaffe med mjölk

Middag
: Se lunch (sorry för enformigheten men jag kör bara matlådor nu sista dagarna)

Kvällsmål
: Proteinfluff på björnbär, vaniljproteinpulver, vaniljessens och minimjölk. Valnötter strödda över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar