onsdag 20 juli 2011

Dagens kost: raka rör - och så lite choklad!


Frukost: 2 skivor Nystart med äggröra och bananskivor (banan till allt!) Te.

Lunch: Sista laddningen av blomkål/broccolimoset samt några skivor rökt skinka

Mellanmål: Päron, finncrisp, några tuggor av kottens blodpudding :)

Middag
: Kållåda med kesella till

Kvällsmål: Black bean brownie-smet. "Det här blir ett smaskigt foto" sa jag till Mr. Som skrattade åt den bruna klicken i min skål. Men nog kan nog alla ni chokladälskare där ute uppskatta och se att detta var gott?



Som jag sa tidigare så gillade jag smeten bättre än kakan. Så jag gjorde den, så som en chokladpudding ungefär. La till en halv kapsyl pepparmintessens och så saknade jag något knaprigt - vad göra? Jag ville hitta ett någolunda nyttigt "strössel". Jag provade med söndersmulat Finncrisp. Success! Det smakar inget just men blir supergott och knaprigt. Vad gör man inte...

Om fler blir sugna på att göra denna smet/kaka efter detta så ska jag förklara; detta smakar inte som flytande belgisk choklad direkt. Det känns att det är ett substitut, det smakar "nyttigt" om ni förstår.

Men. Det är också himla chokladigt och tillfredsställer väl chokladsug. Näringsvärdet är dessutom riktigt bra - protein, långsamma kolhydrater, antioxidanter och lågt kaloriinnehåll i proportion till mättnad. Så jag rekommenderar - som ett mellanmål, inte som en efterrätt. Ät då hellre the real thing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar