fredag 22 juli 2011

Dagens kost: Tillåtna utsvävningar

Frukost: Smoothie med linfrön, kaffe med mjölk

Lunch
: Två skivor Nystart med makrill i tomatsås på samt citronpeppar (delikatess!)

Mellis
: Här blev det problem. Var borta på ett besök som drog iväg på tiden, jag hade inget mellanmål med mig. Köpte ett äpple och en påse nötter i en liten kiosk på vägen, hade velat haft keso eller kesella men det fanns inte. Det hann till och med bli middagstid så utöver äpple plus några nötter blev det tuggor av kottens mat, ett finncrisp, lite mjölk, ja vad som kunde hålla mig ståendes till matdags.

Middag
: Äggröra på två vitor och en gula samt turkisk yoghurt på två skivor Nystart (mycket av den varan idag). Det kändes lyxigt och var precis vad jag var sugen på!

Fredagsgottet
: Jag bytte ut min mörka choklad mot det godis som var kvar sen senast, ungefär 10 bitar blandat sockergodis och choklad. Jag åt upp dem - kände mig toknöjd och väldigt mätt. Tusan vad goda de där första bitarna är, resten kan man ju skippa.

Magen står ut som en ballong nu, ovan vid så mycket socker. Undra vad den skulle tycka nu om de 300-400g:s påsar jag en gång i tiden kunde köpa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar