lördag 23 juli 2011

Dagens träning: Svettig gympa med Jillian


Jillian Michaels, ni vet terroristen från Biggest Looser, har släppt en träningsvideo som har blivit väldigt poppis i Amerikat, 30 day shred.

20 minuter cardio varvat med styrketräning med kroppen som redskap - intensivt. Löftet är att man ska bli "shredded" då de 30 dagarna är över och det kan jag tänka mig inte är helt orimligt eftersom det är ett tufft pass som får igång hjärtat ordentligt.

Jag har kört den här videon hemma några gånger tidigare då jag haft ont om tid. Idag märkte jag att jag var mer vältränad och jag blev inte särskilt andfådd av alla omkring 250 jumping jacks man ska göra.

Det finns tre nivåer, jag körde på nivå 1 men borde nog byta till 2:an insåg jag idag (även på nivå 1 så gympar lilla Jillian med två andra tjejer varav än visar lite tuffare moves och den andra enklare).

Jag blev i vilket fall genomsvettig men det berodde nog också på att det var uppåt 30 grader i vår lägenhet samt att jag hade en skrattande unge bredvid som ville härmas och sätta sig på mig då jag låg på golvet :)

Definitivt en skön genomkörare för kroppen då annat inte hinns med - och ett gott (tuffare) alternativ till Olgas sommarpass.

PS. Promenerat en hel del har jag också, om än i sakta mak. DS.

3 kommentarer:

  1. Åh, visdomars, tell me more! Är det ngt du laddat ner eller köpt? /Miah

    SvaraRadera
  2. Ja hrm jag har hört att man kan hitta den på internet, om man söker efter en sån där "torrent" eller vad det heter ; )

    SvaraRadera
  3. ripped in 30 days är bättre! testa den, hon är grym.

    SvaraRadera