tisdag 26 juli 2011

Dagens träning: PW på löpband (30 min) samt kvällspromenad (40 min) + naprapatbehandling

Får jag räkna naprapatbesöket som träning? Sure felt like it... Oj vad han klämde, knådade och klurade. Han påpekade (något som jag ofta får höra) att min rygg är "platt" (ni vet en ryggrad från sidan - den där S-kurvan - den saknar jag) och måste träna musklerna i mitten av ryggen hårdare. Annars sa han bara att det var ett vanligt ryggskott; pang tjong musklerna låser sig i försvar då man lyfter tungt och häftigt.

Kroppen har ändå varit riktigt pigg idag, fastän sinnet varit blödigt och skakigt - jag har gråtit av allt idag, ifrån söta spädbarn till sorgliga tidningsnotiser. Jag blir oftast inte sur veckan innan mens utan mer känslig.

En aktiv vilodag.

2 kommentarer:

  1. Samma här, veckan innan mens = welt angst. Som du skrev tidigare, skör. Intressant faktiskt, läste att du kände dig skör och tänkte ta hand om dig själv lite extra och jag kände direkt, varför gör inte jag det? När kroppen följer knäppa hormonkurvor vare sig man vill eller inte kan man ju lika gärna anpassa livet efter det litegrann också. Ska skaffa mig den där appen du skrivit om så att jag har koll istället för att i efterhand tänka "aaah, det är därför jag varit så grinig..."

    SvaraRadera
  2. Absolut, det tycker jag du ska göra. Det är ju faktiskt ett reellt problem som påverkar familjen. Jag lärde mig mycket annat av appen också - som att jag alltid har magont vid samma tidpunkt varje månad, inte vid mens. Aha - tydligen vid ägglossning!

    SvaraRadera