torsdag 14 juli 2011

Plötsligt vänder det



PMS-monstret
har haft noll tålamod med både beau och bebbe idag, genomfört träningspass och tuggat tonfisk utan vidare entusiasm.

Till middag bestämde jag mig för att servera mina kära köttfärsbiffar med blomkål- och broccolimos. Detta mos har jag läst om på flera hälsobloggar och jag tänkte att det låter som en riktig näringsbomb.

  • Fast jag gillar inte broccoli så mycket (möjligen med massor av ostsås)
  • Och jag avskyr blomkål - lukten, smaken

Men i kombination, som mos, nedtryckta av starka kryddor, det borde väl funka?

Det gjorde det. Åh så gott! Hade i en sked turkisk yoghurt, några bitar 10%ig fetaost, lättmjölk och kryddade med salt, peppar och muskot. Det blev mer en rinnig sörja än ett mos men smaken - mmmmm. Rekommenderas. Och näringsvärdet - tokbra.

Nu genast gladare.

1 kommentar:

  1. Hej Elbe!
    Din blogg är finfin :)
    Har du tid med några frågor?
    1. Vad tar du för vitaminer?
    2. Proteinpulver. Jag har precis köpt det för första gången (det heter Farings slow Vanilla icecream ungefär) och blandat enligt Olga Rönnbergs recept tex glass, jättegott. Men det är aspartam i, hur bra är det egentligen? Du oroar dig inte för att använda sötningsmedel?
    Hej hopp från Anna

    SvaraRadera