torsdag 28 juli 2011

Smaljeansens framtid


Eftersom smaljeansen snart är normaljeansen (tja - en sanning med modifikation - de är fortfarande snortighta men...) så undrar ni säkert vad som händer nu.

Min formtoppning är om några timmar över (yey me!). Även om bloggen började innan den så är det väl så ni lärt känna mig och det är därför ni hittar hit igen och igen gissar jag. Jag fattar, det är ju sjukt spännande med före/efter-bilder i bloggar och att få följa resultat och framgångar! Men jag kan ju inte deffa ned mig till ett snöre bara för fortsatt nöje :)

Jag startade Smaljeansen som ett sommarprojekt och jag vet inte hur länge den kommer att leva. Jag fortsätter väl skriva som vanligt om mat, träning och allt däremellan men kanske inte lika ofta och detaljerat - nu är semestern slut och det där andra livet pågår ju också!

Säkert kommer jag vara redo för en ny formtoppning någon gång i höst eller vinter men innan dess har jag några nya projekt i åtanke som kanske kan intressera er:
  • Jag ska satsa hårt nu på att bygga muskler - tung styrketräning och massor av mat (passar perfekt nu när hösten kommer med soffmys och bra serier!)

  • I vår tänkte jag att löpningen ska få breda ut sig i mitt träningsschema - hur gör jag för att pinna på lite extra?

  • Jag är sugen på att prova LCHF och utvärdera dess effekter på mig (en smal tjej som tränar massor - kanske inte stereotypen för denna kost), går jag upp, går jag ned, kan jag träna, kan jag bygga muskler...?
Slutligen undrar jag förstås vad ni vill läsa om. Några få tappra kommenterar här och där (och allt fler vågar göra det) men ni är inte många och så är det ju alltid - jag läser bloggar sedan fem år tillbaka som jag aldrig kommenterat. Men ni är ju ändå flera hundra som tittar in varje dag och nu har ni chansen att ge förslag på förbättringar.

5 kommentarer:

  1. Jag vill helt enkelt att du fortsätter skriva! Och gärna mycket :-). Du skriver bra och inspirerande, om intressanta saker och jag gillar blandningen av tränings-rapporter, kost, recept och personliga reflektioner. Det skulle vara intressant att följa dig på en muskelbyggar-resa. Även att se din utvärdering av lchf-kost i kombination med hård träning. Vissa är ju för, vissa emot... Just löpning är jag inte intresserad av eftersom jag inte springer själv (för stor belastning på mina skruttiga leder) men hey, om du skriver om löpning så kommer jag läsa om löpning!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker absolut att du ska fortsätta! Du är en riktig inspiration och har snabbt klättrat upp på min favoritblogglista!

    Vi vill ha mer kållådor, bönbrownies, kvällspromenader, frukostar, miniSATS och allt annat du vill delge dig av!

    Hoppas du fortsätter (:

    SvaraRadera
  3. Jag vill också få fortsatt läsning! Tycker det har varit spännande veckor att följa så därför känns det tråkigt att inte få fortsätta i framtiden! Du verkar vara en vettig person med bra tankar!

    SvaraRadera
  4. Hittade dig nyligen. Men har läst ikapp allt. För du skriver så bra och det är så roligt att följa dig! Jag vill följa med på din muskelbyggar-resa! Höra massa om löpningen! Och hur det går med din kost! + allt annat! Sluta helt enkelt inte skriva :) Du har fått jättebra resultat, du har jobbat på bra! :)

    SvaraRadera
  5. Tack för input hörni. Japp jag ska fortsätta, måste bara hitta formen och lunken för rätt sorts bloggande, hm... det visar sig!

    SvaraRadera