fredag 15 juli 2011

Vill du göra som jag?



Hej du som inte känt mig mer än ett par veckor, vilket är de allra flesta av er.


Jag märker att mina resultat intresserar och kanske blir du peppad att köra samma race. Jag vill verkligen inspirera men jag vill också poängtera att jag just nu är mitt uppe i en formtoppning och lever ett liv som på få sätt liknar den vardag som annars är min.

Självklart är jag en tjej som är aktiv och rör på mig - men inte 12 timmar i veckan. 3 blir det oftast, 4 en bra vecka. Promenerar om kvällarna gör jag i princip aldrig annars.

Kommer vi till maten är skillnaden mellan nu och vanligtvis ännu större. Min mat nu är för knapp, för ensidig och för tråkig för att jag skulle kunna överleva på den mer än i några veckor. Så gott är det verkligen inte med kesella...

Min tid nu går åt till: träning, att planera träning, att planera mat, att laga mat, att fixa matlådor, att återhämta mig, fysiskt och mentalt. Och att blogga :) Just nu fungerar det trots att jag har familj eftersom både jag och min kille har semester men jag har ändå fått lägga i princip alla andra intressen åt sidan dessa veckor.

Det är inte ett liv jag vill leva alltid!

Men jag ger hellre järnet nu i några futtiga veckor och får snabba resultat, som i sin tur motiverar mig att orka fortsätta. Om jag hade en längre väg att gå skulle jag nog levt lite mer tillåtande, låtit det ta sin tid men ändå mått bra på vägen.

Nu har jag kort till målet så jag är all in. Massor av stenhård träning, superstrikt kost - och resultaten blir därefter.

Eftersom varje dag varit så späckad känns det för mig som om tiden gått långsamt. Men det har faktiskt bara gått Två. Ynka. Veckor! 14 dagar och min kropp har förändrats rejält!

Hur funkar du? Hur mycket är det värt för dig att nå dina fysiska mål? Om du i ett vad blev lovad din drömkropp om sex veckor mot att du tills dess körde stenhårt och utan minsta avvikelse - skulle du säga ja?

1 kommentar:

  1. Bra att du skriver det faktiskt, för det är lätt att tänka "hjälp, är det detta som krävs, jag orkar inte...". Det är iaf fantastiskt kul att läsa om din formtoppning!

    SvaraRadera