måndag 29 augusti 2011

Dagens träning: Kettlebollande


Som tänkt körde jag min planerade WOD, men det gick inte så jättebra måste jag säga. Den där turkiska uppåhoppan var mycket svår att få till så jag tror jag måste teknikträna lite innan jag kan få flow i den övningen.

Jag körde tre stapplande varv, sen la jag ned WOD:en. Och dunkade på med tre fina varv av min egen kära kettlebellcirkel.

Dessutom provade jag att stå på händer. Fick ett ryck. Det gick, men adrenalinpåslaget och skräckspänningen i kroppen var total. Måste övas på, en läskighet att övervinna!

2 kommentarer:

  1. Den turkiska grejen är klurig. Man får verkligen öva för att få till den. men det är ju det roliga med kettlebell, det blir en utmaning för hjärnan också, att få till nya kropps- och rörelsemönster

    SvaraRadera
  2. Jag blev bara sur på den dumma övningen! Du är mycket mer en tävlingsmänniska tycker jag det verkar som, jag möter ofta mötgångar med "jaha, skit i det då" medan du verkar tänka "åh, en utmaning!" Jobbar på det. :)

    SvaraRadera