fredag 12 augusti 2011

Fina fredag

God morgon!

Nu på förmiddagen är det städning som gäller här hemma, kotten ligger på köksgolvet och ritar och jag far runt och bränner vardagskalorier. Vi väntar besök om någon timme så det blir lite fulstädning, in med det värsta i skåpen, blanka upp ytorna :)

Ikväll har jag och Mr en "skärmfri kväll" vilket innebär ingen TV, inga datorer, absolut inga iPhones! Det blir trerätters på balkongen, kanske lite vin, prat och läsning.

Någonstans däremellan hoppas jag hinna med en springtur för att inviga helgen. Hoppas att ni får en skön dag!

5 kommentarer:

  1. Hej!
    tänkte göra din kållåda iväll och undrar lite om du har räknat ut näringsvärdet? min våg är nämligen trasig. Kram!

    SvaraRadera
  2. skärmfri kveäll, vilken bra idé! Det ska jag föreslå min karl!

    SvaraRadera
  3. L: Det varierar lite beroende på hur jag lagar den, ibland har jag mer köttfärs, färre ägg osv så jag vet inte om det recept jag skrivit stämmer överens exakt med min gamla uträkning men ungefär: 211 kcal/portion, 45% protein, 35% fett, 20% kolisar. Berätta hur den blev sen!

    Cecilia: Japp gör det - om ni klarar det :)

    SvaraRadera
  4. Okej tack, jag fick ungefär samma värden :) den är SÅ HIMLA GOD! måste säga att jag var lite skeptisk först men ååååå vad god den är! gjorde en stor sats så jag får många matlådor, längtar redan till nästa måltid. Tack för detta underbara recept!!

    SvaraRadera
  5. Nej vad roligt att du tyckte det, ja, mmm... jag älskar den också. God, nyttig, billig. Allt man kan önska ;)

    SvaraRadera