torsdag 25 augusti 2011

Gröeat!

Hej mina damer! Och en och annan herre. Så kul att se att ni gillar Facebook-sidan. Där tänkte jag ge er några bra tips, kanske ordna något event och lära känna er lite bättre.

Dessutom hoppas jag att ni själva ser det som ett perfekt ställe att träffa andra hälsointresserade. Om du till exempel är på jakt efter en bra sport-BH eller vill ha recept på nyttiga chokladbollar, fråga i gruppen efter tips!

Jag sitter här och äter havregrynsgröt med mosad banan, kanel, solrosfrön och min proteinmjölk (mjölk + vaniljproteinpulver). Jag laddar för ett viktigt jobbmöte ikväll i annan stad, så jag kommer att sitta på tåget i någon timme. Då är det bäst att hungern stillas innan så att jag inte gör några okloka val i sista minuten.

Ibland köper jag en påse med nötter men de färdiga blandningar som finns har inte särskilt trevliga innehållsförteckningar - palmolja, socker, massor av salt.

Godast är att fixa en egen liten påse med naturella nötter, ibland mixar jag i torkad frukt och mörk choklad, perfekt att äta på bio. Jägarblandning tror jag att det kallas?

6 kommentarer:

  1. Måste bara tacka för det fantastiska receptet på proteinpannkakor som du lade ut! Var påväg mot godishyllan här hemma när jag kom på att jag borde testa pannkakorna istället. Åt med blåbär till och de var toppengoda (då ska det tilläggas att jag vanligtvis är en hängiven kesohatare). Mums!

    SvaraRadera
  2. *lägger till proteinpannkisar på att prova-listan*

    Kul med ev event framöver, kanske jag tar mig heeeela vägen till hufvudstaden tom!

    SvaraRadera
  3. Miah: Tack, det gick jättebra.

    Amelie: Gud så roligt! Ja visst är de mumsiga :) Och fulla av proteinnytta.

    Beata: Ja något skoj får vi tota ihop!

    SvaraRadera
  4. Ja! Ett event! Jag har länge tänkt att jag skulle vilja ordna en maxad träningsdag/helg. Hör av dig om du vill ha planeringshjälp, jag bor också i Stockholm :-)

    SvaraRadera
  5. Jenny: jo visst vore det grejt! Det är ju det där med min anonymitet men jag ska fundera :)

    SvaraRadera