söndag 28 augusti 2011

Konstiga saker som jag googlar

"Turkish get ups." Vad i Vällingby är det? En kettlebellövning tydligen. Verkar galet jobbig.

Tänkte att jag skulle köra ett crossfit-pass imorgon och har kollat runt på olika WOD:s, eller workut of the day som det heter på deras språk. Jag föll för denna:

5 rounds, 1 minute per exercise, 30 seconds rest between exercises:
  • Turkish Get Ups
  • KB Swings
  • KB Press
Låter som något ni kettlebabes skulle kunna köra hemma. Återkommer om kräkvarningsnivån. Burn baby burn!

Inte turkiskt.

3 kommentarer:

  1. Turkish getup är brutalt jobbiga!! ;)

    SvaraRadera
  2. hej! jag hoppar på det här tåget och ser hur det känns.

    gjorde ett träningspass baserat på get ups förra veckan, första gången jag testade övningen sen jag gick på kettlebellklass för ett par år sen.

    den är bra! tung för coren visserligen, men den sätter tekniken i fokus. mycket bra att ha med sig. i från mitt tidigare styrketräningsliv så är jag ovan att röra mig mer än över just aktuell ledrörelse med vikt, och det är det jag gillar med kettlebellsövningar, att man, bara man har tekniken med sig, ska träna sig att göra alla möjliga rörelser - för ett är ju i alla möjliga rörelser i livet som man behöver vara stark.

    testar din wod senare i veckan!

    li

    SvaraRadera
  3. Ida: Tell me about it.

    Li: Ja den var verkligen tekniskt krävande, jag fick öva flera gånger utan vikt. Och den kändes lite läskig i början. Berätta hur WOD:en gick sen!

    SvaraRadera