lördag 20 augusti 2011

Promenadpjuck

Jag är inte riktigt en sneakers året runt-kind of a gal, vid träning är det härligt med fräsiga skor men annars lever jag mest i snyggslitna converse, mjukingångna ballerinaskor och tjusiga gummistövlar.

Men jag skulle vilja ha ett par fina sneakers att promenera till jobbet i. Det är något av en fantasi som tilltalar mig; att sparka av sig heelsen under skrivbordet på jobbet vid slutet av dagen och powerwalka hem i mjuka gympadojor. Väldigt 80-talets New York om ni förstår hur jag menar?

Och då finns det ett par skor jag definitivt kan tänka mig att bära: Nike Air Max förstås. Retrosnygga med tjock och studsig sula så att man flyger fram. Jag provade ett par på Sneakers & Stuff häromdagen.

Det är inte min fot längst till höger på bilden alltså...

3 kommentarer:

  1. Min bästa bästa bästa power-movie är Working Girl, so I hear you.

    SvaraRadera
  2. Beata: Precis vad jag tänkte på, igen :)

    Miah: Ja min plånbok skulle dö iaf :)

    SvaraRadera