lördag 13 augusti 2011

Vikt(igt)?


Ni frågar om vikten så jag ställde mig på vågen imorse för första gången på länge, same same (jag är 175 cm). Men jag misstänker att jag väger något kilo mer egentligen - ni förstår magen är ju ganska tom sedan gårdagens tråkigheter.

Jag hoppas i alla fall att jag gör det för från och med nu är ju vikten - och viktökning - ett mått på framgång, muskler väger!

Ommöblering, mina vänner, allt handlar om att möblera om i kroppen, det är ett sådant bra sätt att tänka.

Och inte bara muskler ska klä kostymen utan även lite underhudsfett som sagt, som hjälper kroppen att orka, tyvärr kan man ju inte välja var på kroppen fettet sitter och med åldern brukar det ju bli mer ojämt. Jag skulle gärna ha lite mer fett på underarmar och smalben, skön vaddering också så att det inte blir så många blåmärken som senast på hinderbanan.

Och på fötternas ovansida! Usch vilka tantfötter jag fått, de där ådrorna och senorna ni vet, de matchar inte bra med snyggt högklackat.

Nåja. Slut på rapporten från i-landet...

1 kommentar:

  1. Jag skulle med kunna välja var fettet ska tas. Underarmar, smalben och bak i nacken är några ställen där fettet kan få stanna kvar. Kvinna som jag är, sitter fettet mest på lår och mage. Kan det inte vara lite mer jämt? :)

    SvaraRadera