torsdag 22 september 2011

En sån där morgon

Steg upp tidigt idag tillsammans med kotten så Mr fick sova ut (annars blir jag väckt av familjen 08). Morgonen blev bra på alla sätt!

Vi har en fantastisk utsikt över stan från vår lägenhet och med tekopp i hand kan jag stå och filosofera länge och titta genom ett regnvått fönster.

Frukostgröten med extra allt smakade dessutom himmelskt och mysfaktorn var total.

Fortfarande snuvig och rosslig men känner en glödande inre styrka så nu är jag på väg till gymmet. Tänkte bläddra i en Wellness-bilaga jag hittade hemma och vrida upp inspirationen på max medan jag värmer upp. Sen får vi se, kanske axlar och rygg idag?

Så fort jag känner mig frisk nog är det dags för mer pulshöjande övningar. Jag tänkte testa SATS nya klass Fight Circuit och dessutom Nordic Military Training. Hösten väcker min pass-lust!

Vet ni redan hur ni ska träna idag?

7 kommentarer:

  1. Härligt! Idag har jag minitränat hemma, det blev kb, plankor x 5 min, armhävningar, knälyft, höftlyft mot boll, bananlyft (alltså kroppen som banan, jag använder inte bananer som tyngder...) + en massa sköna yogaposer mellan de mest intensiva momenten. Totalt 35 minuter. Känner mig fresh! Var hos min grymma sjukgymnast igår och fick hem en ny tjockmatta. Mitt barn är lika kär i den som jag nu!

    SvaraRadera
  2. Sats har verkligen fantastiska pass, önskar jag hade kort där men har deras gym alldeles för långt ifrån mig :(

    SvaraRadera
  3. Ja; cykelpendlingen till skolan får räcka. De här förskoleförkylningarna, alltså. :´(

    SvaraRadera
  4. Ska träna med min sjukgymnast idag!

    SvaraRadera
  5. för mig blir det spinning & så ska jag prova ett magpass utan redskap som jag såg att lina på fittnessguru skrev om :)

    SvaraRadera
  6. SATS Fight Circuit körde jag för första gången förra veckan och det var ritkigt kul! Varierar förstås massor från ledare till ledare men definitivt en klass jag skulle rekommendera!

    SvaraRadera
  7. Nadja: Wow! Vilket effektivt pass!

    Annie: Ajdå! Jag gillar dem just efs de finns lite överallt i stan.

    Sara: Amen på den.

    Emma: Jag ska också skaffa en sån!

    Nathalie: Vet vilket du menar! Är lite rädd för Lina :)

    Josefin: Japp såg du skrev om det! Ska blir kul.

    SvaraRadera