tisdag 13 september 2011

Smaljeansen testar: Max DeliFresh Low Carb meal

Checka den här näringskartan då:


Min mamma tog Grand De Luxe Umami. 993 kalorier! Släng in ett ägg och det var vad jag levde på under formtoppningen. 'Jahapp börjar dagen med min Umamiburgare och... jaha, det var allt för idag ja. Slut på kalorier.' Och 74,4 gram fett! Tyvärr inte av någon särskilt snäll sort. Mer än dubbla dagsbehovet - tycker jag.

Jag provade low carb-målet och tyckte det var helt okej! Mättande, god sås, fräsch sallad. Om man inte är van att äta burgare ur ett blad kan det kännas lite fnissfånigt men det funkar faktiskt bra och det är gott med krispig isbergssallad. 389 kalorier är en bra dietnivå, vill man bygga muskler gör man klokt i att komplettera med någon vettig side order. Jag beställde en liten bönsallad - perfekt med fina, långsamma kolhydrater och ytterligare protein till. Även om den kunde varit lite fräschare kanske. 32,7g fett däremot - säkerligen mest mättat - är för mycket för min smak.


Bra: Suveränt med ett gott snabbmatsalternativ som finns i många städer.

Dåligt: Alldeles för mycket fett - för den som inte kör LCHF förstås.

4 kommentarer:

  1. Jag har alltid gillat den där väldigt mycket, så mycket att jag nästan emellanåt tycker att brödet förstör andra hamburgare.

    SvaraRadera
  2. ´Detta är mitt bästa alternativ då det vankas snabbmat. Har blivit några mål av detta sen jag började med lchf // K

    SvaraRadera
  3. Jag har också testat den. God, man aningen för salt! De slänger alltid på "lite" extra salt. :)

    SvaraRadera
  4. Träningskompisen: Hehe... många bröd gör det, ska det vara så ska det vara bra.

    K: Ja, det verkar inte finnas så många alternativ för er LCHF:are där ute!

    Zandra: Ja det har du rätt i, det var något... Man kanske kan be dem att inte salta då de steker?

    SvaraRadera