lördag 15 oktober 2011

Bicepschock

Jag har, i princip, inte tränat armarna i gymmet på flera år. De har liksom fått sitt genom diverse bröst- och ryggövningar har jag tänkt (och barnbärande) och jag har känt mig hyfsat nöjd med deras utseende. Tills nu. Styrkefokus betyder att både biceps och triceps får sitt minst en gång i veckan. Dagens tre övningar chockade mina stackars biccar så till den milda grad att de knappt vill hjälpa mig hålla i vattenflaskan. "Va, är semestern slut nu?!" Jajamen.

4 kommentarer:

  1. Hej igen, skulle du kunna skriva hur många set & reps som är lämpligt för de olika övningarna i programmen?

    SvaraRadera
  2. Hej Alina! Grymt kul att du hänger på, yeah! Jag ska skriva lite mer specifikt sen om kosten, angående set och reps så kör jag tre set med reps till utmattning, 6-8 stycken (om du bara kör 6 kör tuuungt, du måste verkligen vara helt tom på ork efter sista reppen). Ofta dropsets också, har skrivit tidigare här vad det är om du inte känner till begreppet. Lycka till, kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, sådana chocker är roliga! Min kropp fick en balanschock idag. Jag har väldigt dålig balans (kan dock stå på balansbräda på alla möjliga olika sätt utan problem men rakt upp och ner på ett ben går bara inte) och har hittat en övning som tränar balans, bål och axlar. Trevligt. Men satan vilket fokus jag fick ta fram. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Lina: Ja den där balansen som man hade som barn är plötsligt puts väck och måste jobbas upp igen!

    SvaraRadera