torsdag 13 oktober 2011

Fiberhusk

Cilla du undrade om Fiberhusk. Det är lurigt att hitta för det är en liten, liten påse som oftast står bland de glutenfria varorna. Fiberhusk som är gjort av malda psylliumfröskal sväller av vätska och blir lite geleaktigt (jag gillar t.ex. inte pannkakor gjorda på det). Fibrex däremot är fylligt i sig, det är fiber gjorda av betor och funkar som utfyllnad. Jag skulle säga att man kan byta Fibrex mot Pofiber + ev. kruskakli men jag vet inte vad som kan funka som ett substitut för Fiberhusk.

1 kommentar:

  1. Å, tack för svar! Jag har hittat husk i nån affär, men kommer inte ihåg var. Hade för mig att jag läst nåt recept av dig där du skrev fibrex eller husk, därför undrade jag om de var likvärdiga.
    Mannen börjar fnysa lite åt alla konstigheter i skafferiet :-). Tänkte om man kunde spara plats, eller om man skulle göra det ännu trängre med fler konstigheter. ;-)

    SvaraRadera