onsdag 26 oktober 2011

Hur går det med styrketräningen?

I allt flyttkaos har jag lyckats slarva bort min gymlapp, men jag har antecknat vikterna i mobilen och ska nappa en ny och fylla i igen. Men jag kan rapportera att jag ökar vikterna varje pass, långsamt långsamt... det känns väldigt spännande att så märkbart bli starkare, jag har faktiskt aldrig styrketränat så fokuserat på det här sättet och dokumenterat mina resultat. Riktigt kul är det!

Idag känner jag träningsvärk i bröstet och lite i triceps men kroppen har fått vila under dagen då jag varit hos käftis (inga hål, perfekta tänder, yey!), städat, tvättat och suttit lite med min bokföring (snark). Nu några jobbsamtal och sedan laddning inför kvällen - jag och M ska nämligen köra gladiatorpasset ihop igen, hurra! Då måste man se till att vara ordentligt matad.

3 kommentarer:

  1. Hejja hejja, det är så spännande att följa!
    Vore jättekul att få se en bild på vart du tänker dig att du är på väg, kroppsmässigt :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hmm, har inte tänkt så mycket på det än men ska försöka skriva ett inlägg om det framöver. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du är grym! :) Själv har jag sprungit idag.

    SvaraRadera