fredag 11 november 2011

Digital bränna

Jag fick ett långt mail med frågor om vad jag tycker om fitnessbranschens bruna hudtoner och om jag brukar sola solarium. Det är svårt att svara omfattande så här via mobilen men jag kan säga rakt av att sola solarium, det gör jag aldrig. Och jag tror faktiskt att det blir allt mindre vanligt bland fitnesstävlande också. De flesta använder färg som målas på (till stort förtret för de som sedan ska tvätta lakanen om de bott på hotell under tävlingen) samt förstås brun utan sol. Jag gillar också att bus:a men mest något tunt lager för att få bort den värsta gråblekheten då det vankas fest, annars blir jag bara gul. Däremot, för att svara på ytterligare en mailfråga, så ser ni mig ofta i den så lätt åstadkomna digitala solbrännan. Har tagit ett par bikinishots nedan med vanlig mobilkamera sen dragit upp kontrast samt mättnad ("saturation"). Vips ser man ut som någon som... tja varit i Marrakesh kanske jag ska säga - med betydligt bättre pigment än jag : ) Det ser fint och fräscht ut tycker jag men jag gillar också, särskilt på vintern, den där liljevita men rosiga porslinshyn. Allt har sitt tillfälle... vad tycker ni om solbrännor? Snyggt eller inte? Naturlig eller fejk?

12 kommentarer:

  1. Kära Elbe! :) Är det inte meningen med semester att man kan koppla av från dator? :)
    Är tacksam att du uppdaterar, men tycker att du kan skita i oss resten av din semester, och bara fokusera på dig o Mr och knotten samt njuta av solen... :)

    De som verkligen tycker om din blogg, stannar kvar när du kommer hem från semester och uppdaterar som vanligt. :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. SNYGG du är i bikini! blev peppad av ditt förra inlägg och gick ut och sprang backintervaller trots att det är fredagkväll och jag bara ville gosa ner mig.. du är bäst!!!!

    SvaraRadera
  3. Du är i grym bikiniform, snyggo!
    Hoppas ni får en fortsatt fin semester, kram!!

    SvaraRadera
  4. Snygging! Du är inspiration!

    SvaraRadera
  5. Wow, vilken superkropp! Du är verkligen en stooor inspirationskälla och förebild!

    SvaraRadera
  6. Vilken inspiration du är! :)

    SvaraRadera
  7. Ojoj, fantastiska lår du har. Superfit kropp! Du gör helt rätt i att njuta i din bikini, det är du värd (ref ditt tidigare inlägg). Du kanske har några bra bak och lår övningar att ladda upp sen när du kommer hem :). Tack igen för superblogg och ta vara på dagarna i värmen!
    Jag ska gå från pear till pole (hehe, eller kanske inte riktigt...men närmare iaf) . KRAM

    SvaraRadera
  8. Charlotte: Tack för omtanken. Men alla inlägg utom två är tidsinställda så de har inte varit allt för besvärande att ge er :) De andra har jag skrivit i förväg och slängt iväg då vi haft wifi. Mr har tyvärr varit lite magsjuk så under den skumpiga bilfärden in till torget han han mest velat tiga och jag har lekt med mobilen. Kotten däremot är hemma med mormor, morfar, farmor och farfar och vi sesikväll! Vi åker strax hem.

    Emelie: yey att du drog ut, älskar att höra sånt!

    Alla: tack för era söta ord : ) Nu ska denna bikinikropp äta en ostmacka ; -)

    SvaraRadera
  9. Damn vilken kropp du har!! Bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  10. Tack Frida, mitt bästa tips är att föda barn, då blir man het ;P

    SvaraRadera
  11. Dina nya "före och efter" bilder är verkligen så snygga, men återigen; du ser fantastisk ut på dessa bilder! Såhär vill jag med se ut!:)

    SvaraRadera
  12. Alice: Tack! Så brukade jag också tänka om sådana här kroppar... och nu står jag här. JUST DO IT! Lycka till, kram

    SvaraRadera