torsdag 10 november 2011

Hälsningar från Marrakesh

Hej mina älsklingar, jag har faktiskt saknat er och det var riktigt roligt att gå in på mailen och läsa era kommentarer. Vi har inte wifi på hotellet men nu sitter vi på ett litet café där det finns, mitt i gyttret längst in på marknaden.

Vi dricker cola och äter sallad och pitabröd med kyckling, gott och fräscht. Vädret är perfekt, kring 25 grader och dagen har tillbringats vid och i poolen.

Jag har inte fått så mycket motion, promenader och några längder i poolen, får se om det blir något besök på hotellets fräscha health club!

Det är relativt lätt att äta nyttigt här även om jag bestämt att jag äter 'vad jag vill'. När man är van att äta hälsosamt så länge blir nämligen till slut 'vad jag vill' allt oftare även sånt som min kropp gillar. Jag skippar tråkiga torra bröd till frukost och frossar i krämig äggröra istället.

Pistagenötter, tomatsåser, couscous, fräscha grönsaker och frukter, tonfisk, kyckling och lamm - den inhemska kosten är finfin.

Och till slut, något bland det ytligaste ni kommer läsa här på Smaljeansen men något som är otroligt gött: jag känner mig skitsnygg i min bikini och älskar att strutta omkring heelt bekväm i mitt skinn. Så är det! Puss!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter!!!

    Jag tycker inte att det låter ytligt att känna sig bekväm i sin bikini. Tvärtom. Vilkeb känsla att veta att all den tid man lägger ner på träning och kost ger resultat! En självförtroendeboost och en underbar känsla att komma ihåg de dagar det känns tungt att göra rätt val.

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart!

    Känner igen mig i att man vill äta det kroppen mår bra av, är sällan sugen på mat min kropp inte mår lika bra av längre :)

    SvaraRadera
  3. Du är inte ytlig, du förtjänar att känna dig bekväm i bikini!

    SvaraRadera
  4. Tycker inte heller det är ytligt.

    SvaraRadera