måndag 14 november 2011

Zucchinipasta

Vårt försenade Fars dag-firande inleds med en av Mr's favoriträtter: pasta Alfredo. En riktig kaloribomb vars sås gör sig bäst tillagad enligt konstens alla regler: En stor klump smör, massor av grädde och parmesan ihopkokt med vitlök till en gegga som blandas med tagliatelle eller papardelle. Jag gjorde en fräschare variant till mig själv på zucchinipasta (i mitt fall zucchini strimlad med potatisskalare rakt ned i en stekpanna med olivolja, kryddor och lite fond på det). Samma smaskiga sås till (blandade även i lite vanlig pasta). Hur gott som helst! Lite kallrökt skinka till utgjorde proteinet.

Enbart zucchini på bilden, faktiskt!

3 kommentarer:

  1. Zucchinipasta funkar alldeles utmärkt. Testa morotspasta eller vitkålspasta till också. Lite mer smak i det, eller varför inte blanda dem :)

    SvaraRadera
  2. Ja jag tänkte testa morötter men hade lite för bråttom. Mums, nu blir jag sugen att prova!

    SvaraRadera