tisdag 20 december 2011

Aj!

So anyway, jag har skurit mig i handen på jobbet. Ett långt jack på ovansidan av vänster hand. Det blödde massor och jag bytte tre plåster innan chefen sa åt mig att gå och bloda ned någon annanstans... vilket jag inte alls förstod eftersom jag fick en liten chock av smärtan och blodet så jag rusade runt som en duracellkanin 'I can do this, I can do this!' Eller inte. Gick till vårdcentralen och farbror doktorn sa att det ev skulle behöva sys men de började med att tejpa och hoppas på det bästa. Att slippa stelkrampsspruta till exempel. Nu sitter jag hemma och skriver otroligt långsamt med enbart en hand, fryser som en galning (också chocken?) och väntar på att snälla farfar ska komma med kotten. Så får jag fundera på dels hur man tar hand om barn med bara en bruklig hand - och hur man tränar...

6 kommentarer:

  1. Usch, hur lyckades du med det? Krya på dig fina du!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad hände! Hoppas det snart känns bättre!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jobbigt! Hoppas på det bästa!!!

    SvaraRadera
  4. Ajaj! Krya på dig! Plankan på armbågarna borde funka, och all benträning, och ryggövningar där man inte håller i en vikt. Men fria vikter och yoga kanske blir svårt..

    Det kanske liknar att ta hand om en tvååring samtidigt som man ammar en bebis, och det funkade för mig i alla fall, men jag minns inte riktigt hur jag gjorde...

    SvaraRadera
  5. Oh no, så uheldig!! Håper du blir bra snart:))
    Kram,
    Siri

    SvaraRadera