tisdag 13 december 2011

Bikram baby


Yes, ett bikramyogapass planerat till imorgon kväll. Denna gång i en ny studio dessutom. Vid förra passet kände jag ju mig verkligen stark, det gick så mycket bättre än på passen i somras - några månader styrketräning ligger emellan. Ser fram emot det enormt till skillnad från sist då jag mest var nervös. Nu längtar jag efter den fokuserade stämningen i salen, instruktörens repetitiva röst och bestämt instruerar, den tropiska värmen mot huden som rengör varenda por på min kropp, mitt hjärta dunkande i bröstet fast jag rör mig som en sengångare... och känslan efteråt, fräsch och ren och pigg, duschen, första klunken iskallt vatten... mmmm.

5 kommentarer:

  1. Coolt, måste se till att prova någon gång! Får göra en "to try"-lista :-)

    SvaraRadera
  2. Vet du om det finns ett prova-på-pass någonstans i stan?

    SvaraRadera
  3. Bikramyoga ska jag prova på nån gång när jag är i storstan.

    Du påminde mig precis om mina smaljeans! Har inte tänkt på dem på över ett år. Ska leta reda på dem... och hiva dem! För så smal vill jag inte bli igen. Är nöjd nu. Med muskler. För mycket muskler för smaljeansen. :)
    Trevlig blogg!

    SvaraRadera
  4. Tjosan!

    Det var den höggravida soon to be mun of 2 här igen. Eftersom Olga Rönnberg verkar vara otroligt upptagen vänder jag mig nu till dig för lite goda råd (det du). Tycker det pratas mycket om proteingröt? Vet du vad man kan blanda i sin hederliga gamla fibergröt för att göra den lite mer mättande? Mina frysta bär räcker inte länge. Och snälla.. Säg inte att jag ska käka ett kokt ägg till. Blir askgrå i ansiktet av blotta tanken.

    Tack på förhand!

    SvaraRadera
  5. Där satte du orden mitt i prick! Nog är det härligt (svettigt) med bikramyoga! :)

    SvaraRadera