måndag 26 december 2011

Muskler äger.

Som jag skrivit tidigare så har jag lagt på mig fett främst på magen nu då jag käkat extra för att bygga muskler. Planerat, förväntat. Men det jag aldrig hade kunnat ana var att magmusklerna skulle växa så pass därunder att de liksom hinner i kapp och tränger sig fram ändå?

Bilden till vänster. Ca september, formtoppad och klar, mkt lite fett på magen (notera revben och höftben). Vikt c:a 61kg. Den kändes dock lite sladdrig.

Bilden till höger. För 1-2 veckor sen. Får tag i betydligt mer då jag grabbar tag i magen. Vikt c:a 65 kilo. Midjemåttet flera cm större. Yet - ja ni ser ju.

Nu är frågan: hur ser magen egentligen ut därunder nuförtiden, om man kombinerar det bästa av båda så att säga? Och VARFÖR började jag inte styrketräna tidigare?! (gud, jag tränar dessutom magen c:a 5 min 1g/v...!)

5 kommentarer:

  1. Snyggt Elbe! Det är så häftigt med muskler- hur de fungerar och hur de förändrar ens fysionomi men också fysiologiska förmåga!

    Ska bli så spännande att se hur det kommer utvecklas vidare! :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Och inspirerande :)

    Tips! Casall.com och bodystore.se har jättebra rea på träningskläder! Här har det fyndats :)

    Stor kram och god fortsättning!
    /Jenny

    SvaraRadera
  3. Vilken skillnad! Och en eloge till dig som inte är rädd för att lägga på dig lite extra fett. Det är ju som du skriver, tränar man och håller i så blir fettet muskler så småningom, och det ger en snyggare balans! Heja dig!! :-)

    SvaraRadera
  4. Wow, ser magrutor! Inspirerende:)
    Siri

    SvaraRadera
  5. Snyggt! Härligt inspirerande :) snart är jag också igång med träningen efter lite jul-vila. Gymmet har vart stängt så har fått nöja mig med promenader..

    SvaraRadera