onsdag 21 december 2011

Rapport

Jorå, jobbigt. Men inte jag kräks-jobbigt. Lite tråkigt. Men effektivt, sannerligen. Kände dock att jag när jag vilat några minuter skulle ha kunnat sätta igång med ett till pass (fast inte lika högintensivt).

Trogen Mr timade och peppade (min GymBoss-app stänger ned sig själv hela tiden, fast jag har ominstallerat den...?)

Cirkel 1
68 High knees (easy peasy tänker jag här)
27 Mountain climbers (övning som jag har hyfsat lätt för pga kort underkropp)
8 Side plank jumps (ny övning för mig, svårt, fixar inte att hoppa ut hela vägen)
11 Supergirl pushups (i efterhand tycker jag att jag nog borde gjort djupare armhävningar)

Cirkel 2
44 H (okej dags att spara energi tänker jag)
22 M
8 S
8 S

Cirkel 3
H 43
M 26
S 6
S 7
(pang, trött mot slutet)

Cirkel 4
H 48 (slappar lite och gör många men höjer inte knäna tillräckligt)
M 20 (trött nu)
S 6
S 5

Cirkel 5
H 53 (höj knäna då Elbe!)
M 17
S 6
S 6

Cirkel 6
H 49 (här gör jag perfekta knän)
M 17
S 5
S 8 (strong finish)

Snitt:
H 51
M 21
S 6,5
S 7,5

Jag tar med mig den hem över jul. Vem vet om det blir repeat. Men föredrar 20-minuterspass! Vilket Bodyrock-pass är er favorit?

7 kommentarer:

  1. Den där såg alldeles för lätt ut :)Speciellt för dig som är så vältränad! Jag gillar sånt som tar mer tid. Minst 20 min vill jag hålla på. Mina favoritpass är :
    http://www.bodyrock.tv/2010/11/19/550-rep-fat-massacre/

    http://www.bodyrock.tv/2011/05/28/600-rep-fat-burner-workout/

    http://www.bodyrock.tv/2011/02/11/new-400-rep-workout-great-for-six-pack/

    SvaraRadera
  2. Gjorde just detta pass. Resultat:
    1. high knees 63, 67, 67, 65, 65, 65
    2. mountain climber 40, 41, 40, 40, 41, 37
    3. side plank jump 6, 6, 6, 6, 6, 6
    4. super girl push up 7, 7, 7, 7, 7, 7

    Jag är också rätt vältränad men tyckte ändå att dessa 12 min var tuffa. Om man verkligen ger allt är man nog rätt slut efter 12 min. Har inte nån direkt favorit br pass. Men 550 fat massacre, marine corps workout, what's my name workout är några favoriter.

    SvaraRadera
  3. Håller med, den var inte kräksjobbig. Jag tycker det är svårt att bli "nöjd" på bara 12 minuter, även om det är jobbigt. Jag körde min vanliga cirkel (styrka) efter och totalt blev det typ 40 minuter.

    Min favorit (eller hatkärlek ska man kanske kalla det) är den där med tusen reps. Usch, jag mår dåligt bara jag tänker på den, har kört den två gånger, och den är något att bita i!! Testa! Kräver inga material heller, perfekt över jul :-)

    SvaraRadera
  4. Helena, den glömde jag ju , 1000 reps passet. Det är jobbigt. Inte är jag helller helt slut efter 12 min. Skulle bra kunna göra mera då man vilat några min. Man kan ju alltid göra två 12 min bodyrockpass :) Varvar med korta och långa pass. Gillar ide'n med korta, effektiva pass. Perfekt om man har en jäktig dag. Ha en bra dag alla!

    SvaraRadera
  5. Hej! Om du kör iPhone så är det känt fel med sista iOs uppdateringen. Mycket irriterande, den kraschar om och om igen. Jag blev tvungen att köpa en ny Gymboss Max.

    SvaraRadera
  6. Jag körde 1000-repspasset. Puh, det var superjobbigt! http://www.bodyrock.tv/2011/11/28/it-will-rain-sweat-1000-rep-workout/

    Men känns fint idag när jag inte kommer hinna träna att veta att jag körde två pass igår, varav ett innehöll 1000 reps :)

    SvaraRadera
  7. Jag provade 12-min passet efter att jag kört ett rätt tufft cirkelpass så jag var i alla fall rejält uppvärmd;)
    40, 25, 5, 4
    45, 24, 5, 4
    47, 25, 5, 4
    47, 27, 6, 6

    Första varvet kände jag mig för och sedan var det bara att ta i mer och mer. Det finns förbättringsmån på de sista övningarna helt klart. Nu kändes det mest vingligt men det ger sig nog om man får öva lite. Kul program!

    Har inte testat så många andra Body-rock program. 550 rep fat massacre har jag kört några gånger men nu när jag har läst alla kommentarer här blir jag sugen att testa 1000 reps.
    Kram

    SvaraRadera