tisdag 3 januari 2012

Guldkantad tisdag

Fick ett fulladdat coffee card från Espresso House i julklapp, underbart för denna sparsamma kaffeälskare som alltid dricker Pressbyråns som kostar en tredjedel av den cappuccino med ångad sojamjölk jag nu håller i handen...

Under början av mammaledigheten klunkade jag i mig minst en ibland två stora lattes varje dag men då jag slutade amma märkte jag att de mättade som en lunch (och hade ungefär samma energiinnehåll) och bytte sort : )

Jag och Mr har varit på banken och skrivit på det sista (om två veckor går flyttlasset!) och nu ska jag åka och hämta min guldklimp. Längtar tills det ljusnar så att vi kan leka ute om eftermiddagarna!

6 kommentarer:

  1. Jag har också ett sådant och det är väldigt uppsakttat!! Jag är besatt av deras americano :) Vad spännande med flytt :)

    SvaraRadera
  2. Ljuset längtar jag också efter! Men framför allt snön! Då blir det ju ljusare ute. Och man kan göra så mycket mer ute.

    Jag undrar en sak; i vilket nummer av Hälsa och fitness kommer din artikel?

    SvaraRadera
  3. Kan inte du göra ett inlägg om bara frukost med massor av tips på frukost och så som är bra att äta? mitt nyårslöfte är att äta frukost minst 3 dagar på en arbetsvecka och jag har så svårt att komma på vad jag kan äta som ändå går fort! Gillar din blogg skarpt, du inspirerar verkligen! =)

    SvaraRadera
  4. StepUp: Åh, den måste jag prova :)

    Cillas: I det nummer som kommer i januari tror jag, det kom ett nu i slutet av december och det är inte det, så nästa?

    Anonym: Jag har skrivit några här: http://smaljeansen.blogspot.com/2011/08/smaljeansen-tipsar-4-favoritfrukostar.html

    Annars kan du också söka på "dagens kost" så får du nog många tips :)

    SvaraRadera
  5. Ok, då köper jag den också :).

    SvaraRadera
  6. Då kanske jag har levererat dig en kaffe nån gång då :P Mitt gamla jobb :P

    SvaraRadera