söndag 22 januari 2012

Jorden anropar Elbe

Jo, jag vet - jag har varit rätt tyst de senaste dagarna. Dels har jag inte tränat eftersom jag varit magsjuk, så jag har inte haft så mycket att skriva om. Och dels så har helgen varit fylld med familjebesök, uppackning, jobb, IKEA och Baushaus. Och maten har väl blivit så där. Hittar inte allt i kyl och skafferi än :)

Men nu på kvällen sitter jag framför datorn, laddar inför ett jobbpass (prime time för mig) och njuter av apelsin/kokoste samt proteinbollar med smak av choklad och kokos med sesamfrön på!

Samma recept som mina pepparkaksbollar men jag strök kryddorna och bytte vaniljproteinet mot mitt Lean Dessert chocolate coconut. Det är väääldigt sliskigt det där pulvret alltså, jänkarna gillar det sött. Men det funkar i desserter, och den nötiga smaken av sesamfröna bryter av fint!


3 kommentarer:

  1. Gjorde pepparkaksbollarna förra vecka, jättegoda! Tänkte på att prova en chokladvariant av dem då faktiskt. Ska kanske göra det idag....
    Ikea har jag också varit på i helgen. Fast jobbat och inte shoppat. Jobbar extra i köket där. Svettigt som tusan. Så även om det inte blivit träning har jag sprungit runt i 180 hela dagarna. Bättre än ingenting :-).
    Kul att du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  2. Jag funderade på att skaffa hem just den där röda burken, men ångrade mig i sista sekunden. Kanske lika bra det, nu när jag läser att det är så sliskigt.
    Fast bollarna låter väldigt goda förstås.. :)

    SvaraRadera