söndag 8 januari 2012

Vägen som ligger framför mig


Junkies and rookies! Jag hoppas att ni haft en underbar helg fylld av smaskig, hälsosam mat, härliga träningspass och annan gott för själen.

Jag är tystare än vanligt idag - livet har kommit emellan rejält, det kommande livet för oss - massor att göra inför flytten nu. Läääängtaaaar! Idag har svärmor varit på besök (får man säga svärmor när det bara är min killes mamma?) och hjälpt till att packa ned hela köket. Hon packade ned min shaker också, grr... : )

Jag har haft en rätt seg helg generellt med kost och träning. Det har känts blaaah i både kropp och skalle och när jag tänker efter har jag ju lagt ned oerhört mycket tid på detta de senaste månaderna (träning och tid omkring den, c:a 10h/v, kostfix c:a 7h i veckan, planering c:a 3h i veckan, bloggande c:a 30h i veckan hehe.....).

Men även om jag har mycket att göra (you know me) så brukar jag alltid hitta tid för träning - det är ju enkelt fixat med ett morgonpass eller hemmapass sent på kvällen även de fullaste av dagar. Men jag har liksom inte orkat träna vare sig igår eller idag och löppasset i fredags kändes segt, var helt slut efteråt och kunde inte njuta under tiden. Har inte orkat fixa och planera med kosten heller, det har blivit spontana lösningar, ibland bra ibland mindre bra. Jag är inte utmattad eller övertränad på något sätt och sover bra men jag tror liksom att min hjärna vill ha lite omväxling : )

I och med flytten längtar jag mer att surfa runt på blocket efter vitrinskåp, googla barnrumsinredningar och planera hur vi ska möblera arbetsrummet än att läsa studier om effekten av Bodypump (okej, det var i och för sig rätt intressant...) Det finns ju så mycket kul utanför den här (ändå väldigt underbara) världen.

Men snart (nästa vecka!) börjar en fri period av njutningsträning och 'vad jag känner för'-inställning igen. Det var välbehövligt efter formtoppningen i somras (pågick då 2,5 månad!) och jag blev faktiskt både starkare och fastare i kroppen under den tiden, trots avsaknaden av regler.. Då ska jag prova alla nya roliga träningsklasser, yoga, swinga kettlebells, springa och köra crossfit. Och busa runt lite på gymmet förstås!

Löpningssatsningen har jag planerat in mars till och med maj. Sen kanske lite sommarformsslipning som jag gissar att ni vill hänga på! ; )

Men nu först veckan ut och avsluta styrkeperioden med lite sockerdetox. Ska bara spotta ut den här godisen ur munnen först ja hmm : )

6 kommentarer:

  1. Ett inlägg om detdär med effekterna av bodypump hade varit intressant, även egna åsiker och sådär :))

    SvaraRadera
  2. Oerhört befriande inlägg! Så skönt att höra att du även drömmer om andra saker än träningen och jag hoppas vi kan fortsätta läsa om sånt. För det är ju sånt livet är, man har en massa saker och projekt man gillar (som inredning, renovering, hobbies, vänner etc) och jag täner att det MÅSTE gå att kombinera med träning och kost. JAg vill ha både och!
    Det var därför jag slutade läsa en av de andra stora kvinnliga träningsbloggarna, för att allt bara kretsar kring träning. Men jag vill få in det andra och ÄNDÅ lyckas med träningen. Det är ju så härligt med dig.
    Och du, känn inte att du måste blogga hela tiden, det är väldigt trevligt, men det går bra ändå. Lovar!

    SvaraRadera
  3. Skönt inlägg. Har inte heller tränat som jag hade planerat denna helg och det fick mig att må lite uselt. Trots att jag vet att det inte är någon fara på torpet så finns det en gnagande känsla av att "fy på dig som inte tränat din latmask!" DUMT!! Ibland är det bra att Inte träna! Jag vet det men glömmer det ständigt. Har umgåtts och haft trevligt hela helgen, Det är ju underbart! Kram och sov så gott/Tessan (lycka till med flyttpackande)

    SvaraRadera
  4. Elin mm det måste nästan bli ett, intressant var det allt.

    Anonym: Vad glad jag blev av ditt inlägg. Jag blir osäker ibland om ni tycker det är trist att läsa saker om min vardag men jag vet ju egentligen själv att jag uppskattar blandningen på andra bloggar. Kram!

    Tessan: Mm jag får också den där gnagande känslan, man får påminna varann och prata med andra så försvinner den. Tack för lyckönskningen, det kan behövas : ) Kram Elbe

    SvaraRadera
  5. Jag har sprungit upp för den där backen :P

    SvaraRadera
  6. Emma Jo: Men åh, underbart ju! Avis.

    SvaraRadera