måndag 13 februari 2012

Ring-a-ding-ding


Jag är sugen på att prova mina färdigheter i ett par romerska ringar. Oklart vad för härliga konster man kan göra i dem men ska jag och Malin börja träna crossfit måste man ju ha koll. Jag minns mest som liten att de var roliga att hänga i men att få upp benen och sånt, det kunde jag inte. Och om ni skulle frågat min för ett par år sen vad jag skulle tycka om att klänga mig upp i ett par sådana där skulle jag svarat att jag nog lämnade det till OS-gymnasterna. Men tiderna förändras, eller hur?

7 kommentarer:

  1. Ringarna är mitt absoluta favvo-redskap! Inte för att jag är grym på det (det vore att överdriva kraftigt), men jut för att det påmminer mig om gympan i låg och mellanstadiet! Dessutom är det något fascinerande över de starka personer som klarar av att göra diverse konster i dem, vilken rå kraft!
    Finns hur mycket bra (och svåra) övningar som helst, så det är absolut något att se fram emot! Crossfit ftw!

    Vic - plainvic.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jag testade sist jag var i boxen, att köra toes to bar. Det går! :-) Det är ju just dom där gympagrejorna som är så himla roliga med crossfiten. När det blir vår ska jag inreda hela våran trädgård som en box :-)
    Hur går det med startplanerna för er egen box?

    SvaraRadera
  3. Skulle också vilja prova tt hänga och klänga i ringar! Men vet itne riktigt hur jag ska få tillgång till såna på orten. smyga in på en gympaklass på gymnasiet kanske? Hmm.. :)

    SvaraRadera
  4. Ringarna är grymt roliga att träna i. Sök på skin the cat och ice cream maker på youtube så får du nåt att öva på. Bra att vara två när man tränar dock - man kan behöva lite assistans.

    SvaraRadera
  5. Tiderna förändras ja...

    Innan var jag jättesmal och hade inte en muskel kvar på kroppen, hade gått ner mycket i vikt och hade inte mycket till underhudsfett. För nio månader sedan började jag träna och nu tycker jag att jag är stark och muskulös. Jag är dock fortfarande slimmad och har fortfarande ont om underhudsfett. Det konstiga är att vågen fortfarande står på samma som den gjorde då. Bör jag vara orolig för att jag har för lite underhudsfett? Att jag lyckas bygga muskler måste väl betyda att jag äter tillräckligt? Krångliga funderingar, jag vet :)

    SvaraRadera
  6. Jag är lite kluven till en sak. Idag åt jag massor av kakor. Så jag gick ut på en promenad och brände bort dom kalorierna. Sen på kvällen har jag ätit bra men är fortfarande hungrig så jag tar ett kvällsmål också. Nu är jag proppmätt och det känns som att magen kommer vara dubbelt så stor i morgon =( skulle jag gått och lagt mig hungrig tycker du? För att kompensera kakorna?

    SvaraRadera
  7. Anonym: Nej, att ta kvällsmålet var det bästa för din kropp.

    SvaraRadera