torsdag 10 maj 2012

Det perfekt löskokta ägget...

...läggs i kallt vatten och kokas i sju minuter efter att vattnet börjat koka. Mm! Två sådana här till frukost för mig idag ovanpå proteinbröd. Te förstås.

Sedan ska jag avsluta lite arbete, åka in till stan och skriva på kontrakt för nya jobbet, luncha med min käraste, handla en massa spännande ingredienser för nya köksperiment ;-)

Träning då? Jodå ska klämma in det idag. Kanske ett pass? Hmm... ska fundera.

Hoppas att ni får en underbar torsdag! Kram Elbe

4 kommentarer:

  1. Jag kokar också mina i 7 minuter, men jag stänger av spisen då det börjar koka och låter kastrullen stå kvar med lock på. Blir perfekta då och så spar man lite ström ..
    =)

    SvaraRadera
  2. Ja, precis sådär tycker jag också ägget ska va, så himla gott!

    SvaraRadera
  3. Jag får samma resultat (tycker också att det är det perfekta ägget) om jag lägger ner äggen i redan kokande vatten och låter dom koka i precis 9 min innan jag spolar i kallt vatten. Lättare att hålla koll på tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Sju minuter?? Jag kör mina fem och de brukar knappt bli sådär lösa!! Skumt! (jag tar också tid från det börjar koka, lägger i dem i kallt vatten)

    SvaraRadera