onsdag 6 juni 2012

Bikini bootcamp dag 12 av 28: Superenergi och tveaks i planen


Hej bejbs! Åh vilken energi jag har idag! Kan vara att jag sovit till 09 iofs ;-) Och förhoppningsvis har denna 48 timmars vila gjort mig frisk. Jag och Mr låg och bubblade länge igår kväll också och jag tömde ut en massa grubblerier som jag inte ens visste fanns där. Skönt.

Som jag skrev igår planerade jag att äta frukost vid lunchtid idag och det gick ju över förväntan. Eftersom jag äter så få kolhydrater och inga snabba har jag förmodligen inget blodsockrer att tala om och kände mig absolut inte hungrig. Inledde sedan dagen med en kopp grönt te (Friggs citron/ingefära) och sen en kaffe med en tsk mjölk. Vid 11.30 körde jag ett miniträningspass med lätt belastning för att känna av kroppen, det blev 30 svings som uppvärmning sen 3x10 knäböj (med KB i famnen) och 3x10 axelpress.

Under tiden lagade jag frukost; äggröra med tomater och en stor smoothie. Om jag nu vill äta så här; periodisk fasta-style, blir det ju större måltider men färre. Heeeelt emot vad jag är van vid - men ganska så skönt!

Det gäller att jag verkligen kopplar på känsligheten och lyssnar på kroppen dock - i varje stund ska jag fråga mig hur jag mår och om jag kan förändra något för att må bättre.

I eftermiddag parkhäng med vänner och kottelill. Glad nationaldag!

4 kommentarer:

  1. Men banan är ju snabba kolhydrater!?

    SvaraRadera
  2. Ja det har du helt rätt i! Även om det beror på hur mogen den är. Jag menade mest dessa vita raffinerade kolisar och tänker att bananen som jag tex har i smoothien (typ 30-50g) knappt belastar blodsockret iom kompositionen av fett + protein till.

    SvaraRadera
  3. Vad härlig energi och vad kul att höra att du mår toppen :)!!!

    SvaraRadera
  4. Många som testar periodisk fasta nu. Vet i sören om jag hade klarat det. äter själv strikt Paleo och ligger ganska lågt på kolhydrater, men det gör mig inte mindre hungrig på morgonen haha Har dock aldrig testat att träna på tom mage. Vissa säger att de nästan presterar bättre .

    Bla, bla.. Sen vill jag tillägga att du är grym. En otrolig inspirationskälla. Keep going girl!!!

    SvaraRadera