fredag 8 juni 2012

Bikini bootcamp dag 15 av 28: Check, check, check



Gosh, nu går vi in på den tredje veckan. Bra jobbat alla formtoppare. Och då menar jag alla! Även ni som haft det tufft och kanske halkat av tidvis - ni lär er ju massor och har utmanat era sinnen rejält.



Min dag går hittills som planerat vilket ju alltid är enormt tillfredställande för denna planeringsjunkie ;-)


  • Förmiddag utan mat men med kaffe och grönt te: Check!

  • Träning innan frunch (aminosyror först): Check!

  • Hög energi: Check!

Nu när jag tränar på gym rätt mycket igen behöver jag verkligen göra ett schema. Dels så att jag snabbt och effektivt kan göra vad jag ska då jag är där (tränar ju trots allt på arbetstid) och dels så att jag kan mäta mina framgångar (och därmed tvinga mig själv att bli starkare, det är ju alltid peppande att göra en.rep.till än vad det står på papperet att jag klarade förra gången!)



Dagens träning: Rygg. Negativa chins, hög rodd med rep i kabelmaskin, baksida axlar stående med hantlar, hantelrodd på bänk. Två plankor, två sidoplankor.

2 kommentarer:

  1. Jag behöver lite hjälp. Är med och kör bikini bootcampen! Har inte fuskat alls hittills, ser tyvärr inga vidare resultat trots att jag äter mellan 1000-1200 kcal/dag (svårt att ta mig upp i 1200 många gånger...). Vill förlora fett men det är tufft.
    Sen tänkte jag bara kolla, om man fuskar en dag - hur stor skillnad gör det på resultatet? Alltså godis, eller en pizza en dag.
    Tack för världens bästa blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej! Va surt att du inte gör det! Bra kämpat ändå. Jag tror antingen att du är en person som borde höja (ligg på 1300-1400 istället, varit med om de som gjort så och plötsligt går kroppen med på att släppa fett!) eller så kan det vara fel i energibalansen (äter du tillräckligt med protein, äter du tillräckligt med nyttigt fett? Fett bränner fett vettu :)

    En fuskdag kanske är precis vad du behöver för att resetta systemet faktiskt. Och hitta tillbaka igen. Men annars tycker jag att man hellre kan tänka i fuskmåltider, alltså inte en hel dag då du svullar utan tex 1-3 tillfällen i veckan. Angående hur det påverkar, tja gör den där dagen att du totalt inte hamnar på energiminus, så kommer du ju sluta tappa fett, så får du tänka. Att du ändå när du slår ut en vecka hamnar på minus.

    Och till sist - du mäter väl inte bara resultat på vågen?

    SvaraRadera