lördag 30 juni 2012

Dagens workout: Kettlebellpass för rumpa och lår

Sånt ni brukar fråga om: Mina KB:s är från Nordic Fighter, mina shorts är från MXBC/Sportkost.se

Jag har lärt mig att då jag kör hemma med mina KB:s behöver jag struktur. Jag lurar mig själv om jag tror att jag ska kunna freestyla fram övningar och behålla intensiteten - snälla säg vad jag ska göra, hur jag ska göra det och när jag ska göra det, tack ;-)

3 rundor - 45 sek träna / 15 sekunder vila. 45 sekunders vila i slutet av varje runda:
  • Utfall bakåt
  • Swings
  • Goblet squat (men jag går djupare än på bilden, så djupt det går i princip)
  • Höftlyft, vartannat ben
  • Utfall åt sidorna (långt ut, skjut ifrån tillbaka)
  • Roundabout swing (vänster hand, båda, höger hand, båda o.s.v.)
När jag gör utfall håller jag min KB så här, stöttar ev med andra handen.

Detta fina pass har jag på intet sätt krystat ur mig utan helt snott (fast gjort om ganska mycket) från duktiga Marianne på Myomytv.com. Maj gadd vilken body den kvinnan har alltså, kolla videon...

Jag använde en 12 kilos kettlebell och körde i ganska högt tempo förutom på första setet goblet squats då jag hade min 16 kilos. (Grr! Pain!) Sjukt mycket svagare än Marianne hehe. Men tungt var det för mig och det är vad som räknas! Älskar korta KB-pass - jag dryper alltid av svett efteråt, bättre än en timmes mesträning.

Just ja. Avslutade med planka och sidoplankor. Sjukt mycket efter på plankutmaningen. Jag får väl plussa på dagar, kanske blir det ett år istället ;-)

3 kommentarer:

  1. Off topic, men... Du tipset nylig om bloggen sundstarksnygg. Skulle ta en titt på den nå, men hvor er det blitt av den? :(

    SvaraRadera
  2. Älskar Marianne, och hennes kropp... Hennes rumpa alltså, man kan nog ställa en kettlebell på den. Har du sett när hon gör superdjupa bulgarian squat från en bänk med typ två 24-kilos? Jeeez...

    SvaraRadera
  3. Jag tittade in på Myommytv efter att jag läste om henne här. Grymma instruktionsfilmer! jag håller på att lära mig själv gällande KB här hemma, det är svårt men när det blir rätt känns det verkligen och tar där det ska!

    SvaraRadera