torsdag 28 juni 2012

Maca: kanske måste du packa

Gud vilket dåligt ordskämt : ) Men om man är småbarnsförälder får det åtminstone en ytterligare innebörd, eller hur hörni?*

Har nu i alla fall provat att göra smoothie på banan, mjölk, kakao, chokladprotein och detta macapulver. Glömde bort att känna efter om det var uppiggande som sägs men smaken kan jag iaf uttala mig om: Mr tyckte det var gott och jag med iofs om inte hjärnan envisades med att påpeka för mig att det var det där stinkande pulvret i och 'om jag ansträngde mig, visst kände jag smaken?' Jovisst. Men jag kommer nog över det. Fastän det luktar som grönsakslådan i kylen när något blivit kvarglömt och fått chans att riktigt surna...

Nej förlåt jag avskräcker er. Det är kul och spännande att experimentera med alla dessa superfoods, det tycker jag verkligen. Själv är bäste försökskanin!

*syftar på en barnprogramskaraktär

2 kommentarer:

  1. haha, ja det är kul att experimentera med superfoods, dock har dessa pulver en tendens att smaka lite mysko. Snöade själv in på hampaprotein en period men doft & smak tog kål på mig tillslut. En "nötig" karaktär med en bismak av jord och gräs föll varken mig eller mina smoothies i smaken ;-p

    SvaraRadera
  2. Jag har också macapulver hemma som jag ibland tillsätter i smoothies. Lite halvskum smak har den, det gäller att inte ta för mycket. Försöker maskera den med andra smakrika ingredienser :)

    SvaraRadera