onsdag 27 juni 2012

"NO GREEN WHATSOEVER"

Jag sitter här med en proteinlatte (Snabbkaffe + proteinpulver + varm mjölk) och en banan, jag kom nämligen på att jag ju ska på Bikramyoga idag! Och då får man inte äta fyra timmar innan. Fast jag har provat, så jag vet att ett litet mål tre timmar innan funkar för mig.

Det var ett tag sen jag bikrammade och den där nervositeteten (en slags rädsla blandat med pirr) börjar infinna sig. Det är ju svårt, tungt, läskigt... men också underbart. Och längtar längtar efter den där underbara känslan efteråt. Totalt genomsvettad, varje por har blivit sköljd, varje led har blivit uppmjukad, vartenda litet hörn i sinnet där grubbel bott har blivit skurat.

Surfade runt lite på Bikrams hemsida (för det är döpt efter en snubbe som heter så), och han verkar vara one crazy cookie alltså, hihi.... bara kolla på bilderna av honom i tighta små kallingar och läs instruktionerna för de som ska utbilda sig hos honom. Till exempel avskyr han färgen grön så den får man inte bära.

5 kommentarer:

  1. Jag länkar dig nu i min profil, bara sp du vet. Om du inte gillar att ha din länk på min blogg, meddela!

    SvaraRadera
  2. Så här: Jag är tacksam för att jag började med Bikram Yoga innan jag gick på en föreläsning med mr Bikram själv. För jag älskar hans yogametodik, men jag tyckte han var en ganska osympatisk människa (eller kanske snarare föreläsare, för det är ju bara det jag sett av honom).

    SvaraRadera
  3. Spännande, berätta mer, hur var han då?

    SvaraRadera
  4. gillar inte proteinpulver men de va en riktigt rolig ide därmed proteinlatte :)

    SvaraRadera
  5. @Elbe:
    Han var otroligt energisk, jag skulle säga lite speedad. Framtoning var otroligt amerikansk, han pratade mycket om vilka kända kunder han hade, hur många Rolls Royce han äger och hur fantastiskt uthålliga män blir (i sexlivet) om de håller på med Bikram Yoga.

    Jag tycker mest att det var skrävel. Det kändes som om han försökte sälja in sin yoga på samma sätt som Expressen säljer lösnummer.

    Detta var i Köpenhamn för drygt ett år sedan. På raden längst fram satt instruktörer från "min" studio i Malmö och tjoade och hurrade, oavsett vad han sa - jag fick sektkänslor. Som sagt, jag älskar hans yoga och kan inte vara utan den, men hade jag inte varit frälst innan hade jag totalvägrat att prova på grund av hans uppenbarelse.

    SvaraRadera