tisdag 31 juli 2012

Fett gott

Igår blev det en tidig middag och inget därefter - vrålhungrig då vi steg upp (vilket var rätt sent, kotten har fått vända på dygnet lite på semestern och somnar 21 men vaknar 08.30 och sen brukar familjen ligga och mysa och dra sig någon halvtimme - bliss!)

Jag bestämde mig för en stor portion mättande äggröra på tre ägg, lite turkisk yoghurt och massor av olivolja. Jag gillar verkligen smaken av oljan till äggen plus syrligheten från yoghurten, har ni inte provat yoghurt i äggröra (vanlig funkar också) gör det!

Hällde denna ovanpå några finncrisp och så te till. Lika mätt nu som jag en gång var hungrig! Nu dricker jag kaffe och sen cyklar vi till bibblan tror jag. I eftermiddag blir det lunch och bad med fin vän i parken och kanske orkar jag ett träningspass däremellan?

Det är min sista semesterdag idag. När börjar ni jobba/plugga? Hur känns det?

5 kommentarer:

  1. Jag börjar om två veckor, och jag längtar! Jag gillar såklart semester, men jag gillar mitt jobb också. Mysigt att träffa kolleger och elever, och roligt att få komma in i rutiner igen. Men fram till dess njuter jag fullt ut av konstiga tider och annorlunda vanor :-)

    SvaraRadera
  2. Jag har två veckor kvar och njuter!!!! Nyss hemkommen från en underbar resa och har så mkt skoj inplanerat :-)

    SvaraRadera
  3. Börjar nästa vecka och ser fram emot det! Har massor av skoj framför mig hela hösten och vill komma igång. Men nog kommer den där första fredagen vara efterlängtad (och första helgen typ sovas bort...)

    SvaraRadera
  4. Har inte haft någon betald semester, varit ledig 2 veckor (dock inte sammanhängande) i sommar (eller ja, i ÅR rättare sagt)... Såå jag jobbar på som vanligt ;-) Hinner nog i alla fall med en till vecka ledigt innan plugget kör igång igen 27/8 - det behövs!

    SvaraRadera
  5. Elbe, jag undrar om du skulle kunna hjäälpa mig med svar på ett par funderingar angående viktökning och huruvida man vet om det är muskler eller ej man gått upp.

    Såhär är det: jag har alltid varit liten och smal men har proppat i mig godis och onyttigheter VARJE dag. Trots detta har jag alltid vägt mellan 45-47kg men samtidigt haft en ganska degig mage. Sedan 4 månader tillbaka började jag ett nytt arbete där det ingår tunga lyft, klättrande på lagerhyllor och lite promenerande. Samtidigt har jag börjat äta mer proteiner, dra ner på kolhydrater och minskat mitt godisintag samt försööökt jogga 2 ggr i veckan. Nu visar det sig att jag gått upp i vikt och väger nu 49-50kg samtidigt som mitt midjemått ökat. Jag känner mig dock inte lika pösig om magen längre men samtidigt ändå tjockare.. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men min fundering är helt enkelt om jag gör rätt? Är det muskler eller fett jag gått upp?

    Mitt mål är att tajta till den där sladdriga magen och gärna lägga på mig lite extra fett/muskler/vikt över hela kroppen så jag slipper se så tanig ut. Mina byxor har börjat blivit tajtare om låren, så även där har jag väl växt. Vilket ju är himla bra men ändå kan jag inte undgå att undra om det är "bra" kilon jag lagt på mig eller om det bara är "onyttiga" sådana? Kan du kanske försöka vägleda mig lite så jag förstår hur jag ska tänka och göra kring detta? Känner mig bara förvirrad och fundersam just nu...

    Stor kram och tusen tack för din otroligt härliga och inspirerande blogg!

    SvaraRadera