måndag 30 juli 2012

Lektyr

Utöver min trave pocketböcker (är en riktig bokmal som kan läsa en om dan om chansen ges) fick Oxygen följa med på tåget till hemstaden. Vet ni att jag köpte det allra första numret av Oxygen för många år sen? Innan alla ni andra började härmas asså ;-) Har en redig samling utländska träningstidningar som skulle vara ännu större om jag inte vore en person som älskar att slänga och rensa : )

De amerikanska är ju ofta lite "extra allt" i stilen och om man tar det med en nypa salt finns här mycket inspiration att hämta. Min favorit är Muscle & Fitness Hers (typ som Oxygen), gillar också Shape (bra för de av er som är mindre inne på fitnesspåret och vill ha ett mellanting mellan träningstidning och damtidning.)

Vad läser ni?

5 kommentarer:

  1. Åh, nu gav du mig inspo till ett inlägg! Är en storkonsument av tidningar och särskilt utländska. Hittade Oxygen när jag var i USA i höstas, men kände att det var för mycket fokus på kroppsbygge för min smak. Shape är också trevlig. Women's health är okej, kanske lite väl "brudig" = mycket samma gamla tugg om skönhet och bantning och mirakelkurer. Här hemma läser jag det mesta på temat träning/kost/wellness, men har helt lagt av med ToppHälsa som jag tycker har blivit mossig i och med redaktörsbytet.

    SvaraRadera
  2. Jag stötte också på Oxygen för många år sedan under en USA-resa. Sedan dess har jag under ca 6 år prenumererat på tidningen som kostar kring 400 kr per år att få hem till Sverige. Jag älskar framförallt recepten men det är sant att den är väldigt amerikansk i stilen ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar oxygen! Det är raka rör där och innehåller inget trams som test av skönhetsprodukter osv. Jag kan bläddra i de tidningarna om och om igen. Fitness RX tycker jag också är riktigt läsvärd!

    SvaraRadera
  4. Oxygen och Muscle & fitness HERS är mina favvisar också. Har även köpt lite special issues till nya paddan, blir kul att spana in :-)

    SvaraRadera
  5. Tips:
    Testa att köpa utländska tidningar i digital version istället. En årsprenumeration på Oxygen ligger på 16 SEK per nummer + att man slipper rensa ut och gå till återvinningsstationen :-) Väldigt läsvänlig på ipad t.ex. Och man behöver aldrig undra om ett nytt nummer har kommit än eller ej, för det talar tidningsstället i paddan om för en :-)

    SvaraRadera