torsdag 5 juli 2012

Nykomlingar: naturliga kosttillskott

Ett par saker jag varit sugen på att prova länge - lucuma- och mesquitepulver. Samt en burk grön magi :-)

Lucuma är en frukt som torkats och ger en söt smak i till exempel nyttiga bollar. Mesquitepulver är också lite sött och en kolaaktig smak, proteinrikt och massor av mineraler.

Jag kommer använda båda i desserter och smoothies!

Green magic innehåller bland annat spirulina, vetegräs och alger, torkade och koncentrerade. Hoppas det inte smakar allt för funky ;-)

4 kommentarer:

  1. Vad har du hittat dessa?!

    SvaraRadera
  2. Lucuma älskar jag, är hur gott som helst och ingen konstig bismak. Mesquiten är också god men tar man för mycket av den (utan att blanda med tex kakao) så blir den en skum bismak av den dock. I lagom mängd smakar den dock som kola :)

    SvaraRadera
  3. Jag har hört flera beskriva mesquiten som kolaaktig, men jag känner inte det! den är perfekt i smoothies men jag kan inte beskriva hur jag uppplever smaken. God är den iallafall.

    Jag använder även Acai - det är slup filibabba!

    SvaraRadera
  4. Anon: clearlife.se

    Annie: Åh bra, då vet jag :)

    Veronique: Tack för tips!

    SvaraRadera