onsdag 29 augusti 2012

Dagens träning: Stark tjej + oväntad sällis


Skor: Nike Free 3.0 V3, Strumpor sportkost.se/Gococo, Shorts: Nike, Linne: Kari Traa, Sport-BH: H&M (älskar deras nya tunna sömlösa sporttoppar då man gymmar, check it out)




Åh vilket bra gympass idag, undra om jag kommer sakna jobbgymmet nu när jag väl kommer häcka i CrossFit-boxen hela tiden?

Jag tränade bröstmusklerna och kände mig stark; inledde med lutande hantelpress med 11-kiloshantlarna men de kändes superlätta! Tog upp 13,5 kilos-hantlarna (finns inga mellanting), de kändes lätta som fjädrar och jag klämde ur mig 15 reps! Näääää.... nu ljög jag. De kändes astunga :) Jag orkade bara 3-4 typ. Men, ändå : D

Sen blev det bänkpress + flyes i kabelmaskin men sen blev jag lite avbruten då en kollega engagerade mig. Hon har börjat hänga mer och mer i gymmet, en jättegullig kvinna i 40-årsåldern som vill jobba bort lite övervikt. Förra gången såg hon mig göra frivändningar med stöt och knäböj mellan seten, ville lära sig detsamma och var väldigt intresserad av tekniken. Hon berättade nu att hon hade haft sån träningsvärk i benen hela veckan att hon inte hade kunnat röra sig :-) Jag trodde hon skulle gå tillbaka till gruppträningen men hon var på plats idag igen, körde frivändningar med stång, 20 kilo! Och knäböj igen, på't bara, fast de hade plågat henne så senast. Vilken glöd, jag blev så smittad och glad ;-) Vi körde lite frivändningar ihop och avslutade med mage; bollinrullningar och plankor.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att hon kom tillbaka. glöd. sånt gillar man :)

    SvaraRadera
  2. Va kul att hon kom tillbaka!

    Får man fråga vad de är för övningar?? tänker på den där friövning med stöt och knäböj...låter väldigt intressant:)

    Mvh

    SvaraRadera