fredag 24 augusti 2012

Rapport från söder

Heeej! Förlåt för min frånvaro. Dagen har varit intensiv; fullt upp på jobbet, hem och packa det sista och sen flyga iväg. Jag är känd för att alltid vara sen till flyget och tror ni inte denna familj blir kallad på i högtalarna, får springa till planet och gå ombord med en stressmittad kotten under armen som tjuter "ja vill inte åka fly-planeeet!" Men det gick över :-)

Nu är vi här i Skåne, hela släkten samlad på en underbar skolkoloni vid havet. Det är varmt och vackert så man måste nypa sig. Vi har varit på stranden (joggning där later = yes) delats in i matlag och jag har försökt göra chins i ett räcke på gården men ni får inte se fotona för det var troschock ;-)


Men mer drama än så har hunnit uppstå, kotten var supergnällig hela em och värre blev det, jag kände på mig att hen var sjuk. För varje gång hen varit på ett humör vi inte känner igen har feber visat sig vara orsaken. Dock blev jag lite förvirrad av diverse kloka släktmedlemmar som sa att det var trötthet, nya ansikten, främmande hus m.m. Men vet ni vad? Jag känner mitt barn ;-) Och en halvtimme senare hade jag en brännhet unge i famnen som somnade så fort huvudet landade på kudden.

Nu är det käk snart, fisk hör jag ryktas? Over and out! <3

5 kommentarer:

  1. Ser ut som att ni är i glimminge plantering? Vi har stuga där. Bästa stället på jorden! Och bra med stigar att jogga på! Följ kusten mot vindkraftverket (om det nu är där ni är).
    Nu när jag ändå vågar mig på att kommentera för första gången skulle jag vilja passa på att fråga dig om du har något bra fitnesstips för gravida? Jag är 26 år gammal, väntar mitt första barn och är i v 12. Går regelbundet på Friskis varvat med PW's varje vecka och har gjort i snart ett år, så jag har goda träningsvanor redan. Äter vegetariskt men fisk-fuskar. Har du några bra tips för att inte dega ihop helt? Jag är väldigt oroad över att magen ska se ut som en säck efteråt :/
    Tack för en inspirerande blogg! Kramar

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får en härlig helg! Lämnade en solig Båstad för några timmar sen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni får en härlig helg och att kotten mår bättre till morran redan. Så där tydliga är mina barn med när de blir sjuka!

    SvaraRadera
  4. Dom är dom värsta, alla dom som vet bättre än en själv! När det gäller mitt barn vet jag själv bäst. Vill jag ha ett utlåtande så frågar jag efter det!!!!

    SvaraRadera