onsdag 12 september 2012

Alltid är man bra på någonting!

Har fått beröm från flera i boxen att jag har väldigt bra rörlighet. Kul att höra, jag har ju tränat ganska mycket dynamisk stretch för bröst och axelparti och numera kan jag göra knäböj barfota med hälarna i marken hela vägen ned utan att ramla ;-)

Annars är jag lite glömsk med stretchningen (om jag inte gör den till ett eget pass) men läste detta superintressanta inlägg hos Lofsan, som gjorde mig lättad, check it out!



en gammal bild från december - armarna har vuxit sen dess ;-)

10 kommentarer:

  1. Läste samma inlägg hos Lofsan och blev otroligt glad eftersom jag INTE stretchar. :)

    SvaraRadera
  2. Här är en till som inte stretchar ;-)

    Slänger ut frågan lite här och där på träningsbloggar. Hur lär man sig att göra en chin?

    SvaraRadera
  3. @fia: Ang chins spana in denna länk! http://bodycomf.blogg.se/category/chinsutmaning.html

    /Mallan

    SvaraRadera
  4. Jag älskar att stretcha! när jag töjt ordentligt känns det som att blodet genomströmmar mycket bättre, haha! Antagligen inbillning men ändå. I like it. MEN: jag upplever träningsvärken/stelheten dagen efter betydligt värre när jag inte stretchat. Samt att min kropp mår bättre om jag stretchar när jag kommer hem från jobbet än om jag inte gjort det. Så att det inte inverkar alls köper jag inte. Eftersom mina uppleverlser går tvärt emot. Men så är vi alla olika oxå :)

    herregud ditt HÅÅÅÅÅÅÅR!!! Det finns ingen rättvisa här i världen!

    SvaraRadera
  5. Åh, jag älskar att stretcha! Avkoppling till max!

    SvaraRadera
  6. Stretchar aldrig. Däremot kör jag mycket rörlighet innan passet beroende på vilken övning jag ska köra, men töjer alltid höftböjarna också gör jag axelrullar med pinne. Det krävs mycket rörlighet för att klara av OH squat

    Förresten så har även jag börjat skriva ut vilka vikter jag tar. Inget att skämmas över ju. Också visar jag att jag inte är så stark trots allt =)

    SvaraRadera
  7. Det är verkligen viktigt med bra rörlighet, speciellt när man kör crossfit!
    Hur ser du på fotledsrörlighet? Eller fokuserar du bara på bra rörlighet av höft och knäled?

    SvaraRadera
  8. Idun: Men du vill inte tvätta det, jag lovar.. takes forever att torka :)

    Sara: Jamen va kul! Precis, inget att skämmas för o jättekul för läsarna!

    Pappa Fitness: Hm, har inte tänkt på det, är rätt ny på detta... men ska kolla upp!

    SvaraRadera
  9. Bra länk! Precis som du blev jag lättad, har en tendens att glömma bort att stretcha däremot kan jag tycka att det kan vara riktigt skönt ibland, lite som när man sträcker på sig när man suttit ner länge.

    SvaraRadera
  10. Stretchar aldrig. Tränar hellre så länge som möjligt. Däremot yogar jag gärna med jämna mellanrum för att töja ut och mjuka upp.

    SvaraRadera