onsdag 12 september 2012

Ansiktsguck

Min annars ganska snälla hud har ju levt rövare ett tag nu efter sommaren, fullt av små plitor och finnar - jag känner inte igen den! Kanske någon typ av hormonell förändring, huden går ju också igenom olika stadier (min verkar ha sin tonårsrevolt nu!)

Det var dags för nytt ansikstssmörj och jag köpte denna, en ekokräm för blandhud från Estelle & Thild. Den finns på rea på Apoteket Hjärtat nu om man är/blir medlem!

Jag har bara använt den någon vecka så jag vågar inte uttala mig om resultat men jag tycker jag ser en viss förbättring.

Mandeloljan som står bredvid finns också på apoteket, den är billig och dryg och den använder jag för sminkborttagning samt för djuprengöring ibland.

5 kommentarer:

  1. Hej! Mkt tränande kan få den bästa huden att slå bakut, bara så att du vet. :-) Hoppas det går över för det är ju en små trälig baksida ev det sunda levernet. Tack för en härlig läsning förresten.

    SvaraRadera
  2. Den mandeloljan vill jag testa. Har du den på bomullstuss med vatten?
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  3. Min hud revolterar också just nu :( hoppas dagens ansiktsbehandling och byte av rengöring hjälper till!

    SvaraRadera
  4. Just den där mandeloljan är superb! Jag som har torr/känslig hy använder den varje kväll som just nattkräm. Jag tar ca 3-4 droppar och smörjer in ansikte och hals. På morgonen sköljer jag bara av lite lätt runt ögonen men låter mandeloljan sitta i så mycket det går. Kan rekommendera om man har torr/känslig hy.

    SvaraRadera
  5. Lina: Jag gnider in den över hela ansiktet och torkar av med en vår handduk!

    SvaraRadera