onsdag 19 september 2012

Demonutdrivning

Asså det där var ingen massage, det kändes mer som om den lilla kinesiska damen försökte utföra en exorcism på mig..? Det var mörkt och släckt och en trappa ned, jag fick vänta i ett kallt rum på en brits i bara underkläderna i vad som kändes en evighet. Jag hann oroa mig både för att bli rånad, våldtagen och berövad på samtliga organ innan hon återvände. Men inte med någon varm olja som jag trott, det visade sig att jag bokat något som hette tuinamassage, inte oljemassage, trodde det var samma suck... och ytterligare överraskningar skulle komma.

Hon masserade mig genom handduken. Hela tiden? Okej, hon var väldigt bra på det men ändå - en tjock handduk emellan...?

Sen verkade hon vara väldigt intresserad av en viss liten kvadratdecimeter av min vänstra skuldra för först knådade hon där i 15 minuter tills köttet kändes rått och sen återvände hon dit med regelbundna mellanrum för lite maintenance av ömheten...

Jag flåsade som en hund hela tiden då jag bara kunde andas genom munnen. Att ligga nedåt så där gav min begynnande nästäppa fritt spelrum. Gah!

De sista minuterna var det äntligen skönt, en nackmassage och jag slappnade äntligen av tills... HIJAAA! Donk! Ett karateslag över ryggen! Flera! Trummandet ekade i hela rummet, en riktig nära döden-upplevelse.

Sen var det slut. Nu vet jag att jag lever...

Fast ryggen känns väldigt rörlig och avslappnad :-)

3 kommentarer:

  1. Det är väl inte så bra med massage om man har en infektion i kroppen... Hörde jag från en sjukgymnast någon gång.

    SvaraRadera
  2. Hi hi
    Är både sjukgymnast och innan det utbildad i tuina massage & akupressur. Man masserar med tunna kläder på den som mottar massagen, därav handduken antar jag.

    Men den kinesiska damen var säkert duktig, fast tuina massage kan vara lite knepigt att få. Det är mer som en medicinsk behandling enligt den kinesiska medicinen. Hoppas förkylningen går över snabbare nu genom hennes behandling, det borde den göra :D /Ida

    SvaraRadera
  3. Det är så att en förkylning som är på gång får lättare för att bryta ut och en förkylning som man har kan bli ner intensiv, en massage är ju faktiskt en typ av träning och som regel är då att man inte ska gå på massage om man inte hade tränat. Har dock gjort det flera gånger själv och inte har det blivit något värre, men har å andra sidan svårt för att bli sjuk och få förkylningar att bryta ut..

    Brukar egentligen inte kommentera, men nu blev det så så tackar i massor för en grym blogg!

    SvaraRadera