onsdag 26 september 2012

Shoppingfavorit: DagLivs

Visst, det finns flera eko/hälsoaffärer här i huvudstaden som har det mesta man kan önska oavsett diet men där kan man ju inte gärna handla hela veckans varor. Vi fixar det mesta ifrån COOP, ICA, Lidl och Willys som finns i närheten för oss men en livsmedelsaffär som jag återvänt till genom alla de år jag bott i Stockholm är DagLivs på Frihemsplan. De har enligt egen utsago Sveriges största sortiment vilket inte förvånar mig eftersom jag alltid hittar det jag söker. Men jag fattar inte hur de får plats med allting för det är då inte Sveriges största butik... DagLivs kommer man till genom att ta tunnelbanans gröna linje västerut och gå av vid Fridhemsplan och upp mot St Eriksgatan, då hittar man DagLivs direkt efter spärrarna.

Idag var en dag med gott om tid och jag åkte dit och shoppade loss. Köpte bland annat mandelmjölk (ja, den är sötad men jag är nyfiken så den fick följa med hem!) och bästa kokosmjölken som bara innehåller vatten och 80% kokoskött (tack Annie för lärdomen!).

Såg även Armand Pranas kokosmjöl (bästa sorten) samt kokosvatten i flera smaker (två saker jag skulle köpa mer av om det vore billigt!)

Så bege er hit om ni saknar något, dock inte efter 16.30 en vardag eller när som på en helg om ni föredrar gott om utrymme ;-)

5 kommentarer:

  1. Gillar också Daglivs, men en märklig grej som jag har tänkt på är att en del av det ekologiska/mer hälsosamma sortimentet är galet överprissatt. T.ex. kostade René Voltaires agave dubbelt så mycket där som på min Ica, Sabbatsberg. Å andra sidan är väl många villiga att pröjsa 130 spänn för den, trots att det dessutom finns mer okända varianter för 30. Den är ju snygg. Eller nåt.

    SvaraRadera
  2. Är mandelmjölken osötad? Jag hittar fan ingen här i Helsingborg

    SvaraRadera
  3. ´Jeanna: Jeez! Har jag inte tänkt på!

    I min lilla: Nepp, agave som jag skrev, men var nyfiken på smaken ändå ;)

    SvaraRadera
  4. Jag gillar också Daglivs, bra sortiment men som Jeanna skriver är det ganska dyrt så länge de inte har typ extrapris på nötter. Ica Maxi Lindhagen har tex mycket billigare kokosfett :)

    SvaraRadera
  5. Men oj, att de har kokosmjölet till och med! Måste vallfärda dit!

    SvaraRadera