måndag 18 november 2013

Jos

Sånt man verkligen vill ha tid med, och kanske kommer få nu: att börja dagen med att juica och mixa så att det står härliga till. Graviditeten (och min inställning till kost i allmänhet) handlar allt mer om vad jag fyller på med, snarare än vad jag undviker. Varje litet spenatblad blir ju liksom till en hjärncell hos bebis. Typ.

Dagens skapelse bestod av några clementiner och en citron i juicemaskinen (råsaftcentrifug) mixat tillsammans med en banan, färsk spenat, lite fryst mango och några myntablad. Det blev lite beskt... måste sluta köra citrusfrukt med skalen på kanske.

Man får inte ha några illusioner om juicandet - det är meckigt (ofta måste man likt förbenat ändå gräva fram den där kniven och dela stora frukter), kladdigt (det är frukt precis ÖVERALLT på delarna) och känns slösaktigt (jo, jag vet man kan lägga gegget som blir över i typ en äppelpaj men hur ofta kommer det bli av.....)

Sen slutar det också ofta med att jag ändå måste göra en smoothie av det hela och dra fram stavmixern för jag vill ha i stärkelserika frukter som inte går att juica.

Men gott blir det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar