torsdag 12 december 2013

Gårdagens träning

Har ingen mobilkamera just nu så kan inte visa några härliga bilder för tillfället (känner inte för att dra med den stora kameran på gymmet), ni får nöja er med ord. Gårdagens träning var härlig, jag hängde på Prformance-ytan på SATS (deras motsvarighet till CrossFit) och fick nöjet att känna vibrationerna från när alla dessa avundsvärda icke-gravida släppte bumpervikter i golvet, gjorde boxhopp och slängde sig ned på marken, totalutmattade. Själv stretchade jag rejält, min nya favorit är att stå mot en vägg och tippa bäckenet bakåt så att ländryggen får kontakt med väggen - sååå skönt för korsryggen som får jobba hårt på oss preggos - prova! Sedan körde jag lite av ett klassiskt gympass, ovant att använda maskinparken men det funkade bra:
  • Bänkpress (med hantlar - hejdå stången tills jag är ogravid igen)
  • Flyes i cablecross-maskin
  • Dips i maskin
  • Tricepspress i cablemaskin
  • Sidoplanka på knä
Är ju i vecka 29 från och med idag och i den tredje trimestern så då gäller säker och lugn träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar